Net als veel meer merken, besloot ook beautymerk Huda Beauty een allereerste pop-upstore te openen. De winkel werd gevestigd in het Londense Covent Garden, waar fans de fysieke wereld van beautyblogger en oprichter Huda Kattan konden inlopen.
Huda Beauty werd in 2013 opgericht door de Amerikaanse Kattan, make-upartiest en beautyblogger, samen met haar twee zussen. Ze ruilde haar baan in de financiële wereld in voor een leven als beautyexpert. Huda Beauty verkoopt high-end beautyproducten, onder meer via Harrods, Selfridges en Harvey Nichols.
Kattan zette haar eerste pop-upwinkel neer in Londen, omdat de fanbase van het beautymerk in het Verenigd Koninkrijk groot is. De bedoeling was om niet alleen een retailomgeving te creëren, maar ook een plek waar bezoekers een memorabele ervaring krijgen en hun emotionele band, door Kattans fysieke...
Net als veel meer merken, besloot ook beautymerk Huda Beauty een allereerste pop-upstore te openen. De winkel werd gevestigd in het Londense Covent Garden, waar fans de fysieke wereld van beautyblogger en oprichter Huda Kattan konden inlopen.
Huda Beauty werd in 2013 opgericht door de Amerikaanse Kattan, make-upartiest en beautyblogger, samen met haar twee zussen. Ze ruilde haar baan in de financiële wereld in voor een leven als beautyexpert. Huda Beauty verkoopt high-end beautyproducten, onder meer via Harrods, Selfridges en Harvey Nichols.
Kattan zette haar eerste pop-upwinkel neer in Londen, omdat de fanbase van het beautymerk in het Verenigd Koninkrijk groot is. De bedoeling was om niet alleen een retailomgeving te creëren, maar ook een plek waar bezoekers een memorabele ervaring krijgen en hun emotionele band, door Kattans fysieke wereld te betreden, met het merk versterken.
De buitenkant van de pop-upstore viel op daar zijn futuristische uitstraling, het gekleurde, spiegelende glas en de puntige vormen. Van binnen was de winkel kleurrijk en werd ingezet op het creëren van fotomomenten, zodat fans deze met hun social media-volgers kunnen delen. Ze kregen onder meer de kans om limited edition-producten te kopen en op dezelfde ‘troon’ te zitten, die Kattan in haar promotiemateriaal gebruikte.
De deuren van de pop-upstore van Huda Beauty zijn inmiddels weer dicht. Consumenten konden een bezoek brengen van eind november tot eind december vorig jaar. De winkel was aardig succesvol te noemen, gezien de fans vanaf de eerste dag in de rij stonden en het team een boekingssysteem moest implementeren om een efficiëntere klantenstroom mogelijk te maken.