HEMA breidt uit naar Mexico. Het warenhuis wil daar dit jaar tien winkels openen, te beginnen in Mexico-Stad. De komende jaren wil HEMA groeien naar zo'n tweehonderd winkels in het Latijns-Amerikaanse land.

HEMA werkt hiervoor samen met de nieuwe franchisepartners Ensueño Group en Modatelas Group, die de Mexicaanse markt goed kennen. "Mexico is interessant voor HEMA vanwege de strategische ligging op het Amerikaanse continent en de sterk groeiende middenklasse die voornamelijk uit gezinnen bestaat", meldt het warenhuis.

Mexico wordt het twaalfde land waar HEMA actief wordt. De winkels gaan het internationale assortiment voeren met onder andere babyartikelen, huishoudartikelen, woonaccessoires, schrijfwaren, make-up en dames-, heren- en kinderkleding. HEMA wil zich ontwikkelen van een winkelketen naar een wereldwijd merk. Zo zijn er al winkels in het Midden-Oosten geopend en liggen HEMA-spulletjes in tientallen supermarkten van Franprix (daar komen er dit jaar nog vierhonderd bij). In Nederland zijn artikelen van HEMA te koop bij Wehkamp en Jumbo, waar vorige week de eerste twee schappen zijn geopend.

Zie ook: Waarom HEMA en Jumbo zo blij met elkaar zijn