Douglas zag het eerste kwartaal van boekjaar 2019-2020 zijn omzet met zes procent stijgen. In totaal draaide de parfumerieketen een omzet van 1,3 miljard euro.
Het ebitda steeg met 9,2 procent naar 191 miljoen euro. Ook online zag Douglas een flinke stijging van 23,2 procent en zette het 249 miljoen euro om. Tijdens de kerstdagen wist Douglas in de winkels ook een omzetgroei van 2,5 procent te realiseren.
Oorzaak van de sterke groei is onder meer de sterkere focus op de persoonlijke wensen van de klant door het aanbod te personaliseren en een slag op digitaal vlak te maken. Singles Day, Black Friday en Kerstmis vielen alle drie ook in dit kwartaal en waren mede de oorzaak van de groei.
Vorige week liet investeerder CVC Capital Partners weten de parfumerieketen mogelijk weer naar de beurs te brengen. Ook verkoop is een optie, dat meldden ingewijden aan persbureau Reuters. Douglas heeft 2400 winkels in Europa waarvan ruim honderd in Nederland.
Reacties 0