Aanbiedingensite Groupon stopt met de verkoop van producten. Het bedrijf maakt bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers bekend zich vanaf eind 2020 volledig te zullen richten op het aanbieden van ervaringen. 

Volgens ceo Rich Williams heeft Groupon gedurende het vierde kwartaal niet de gewenste financiële resultaten geboekt. “We zijn ons ervan bewust dat we snel moeten schakelen om Groupon weer op het groeipad te krijgen.” Volgens de topman verplaatst de markt voor uitjes zich steeds meer naar online en zorgt het schrappen van goederen voor een scherpere focus en een toekomstbestendige strategie.

Groupon zegt als marktleider niet meer dan een procent marktaandeel te hebben. De internationale brutowinst nam in het vierde kwartaal van 2019 af met dertien procent (102,8 miljoen dollar). De website wijt de afname aan sterke concurrentie op het gebied van producten. De focus op ‘things to do’, beauty en wellness en dineren moet de positie van het bedrijf versterken. Eerder deed Groupon het kopen van vouchers in de ban