Starbucks levert supermarkten 262 duizend euro per week op

Starbucks levert supermarkten 262 duizend euro per week op

De koffieproducten van Starbucks leverden supermarkten in Nederland vorig jaar een gemiddelde weekomzet van bijna 262 duizend euro op. De introductie eind maart was daarmee de grootste innovatie van 2019 in de supermarkt, zegt onderzoeksbureau IRI.

Het Zwitserse Nestlé legde 7,2 miljard euro neer om wereldwijd producten van Starbucks buiten de filialen van de koffieketen te mogen verkopen. Het gaat om koffiebonen, gemalen koffie en koffiecapsules, die passen in de Nespresso-koffiezetapparaten en in de Nescafé Dolce Gusto. 

Op ruime afstand van Starbucks staat de introductie van M&M's Salted Soft Caramel, die supermarkten wekelijks bijna 103 duizend euro opleverde. Het Amerikaanse biermerk Bud was met ruim 100 duizend euro omzet per week goed voor de derde plaats.

Reacties 3


Marcel Wammes 21 feb, 20:52

Ja en iedere horeca ondernemer en iedere consument ook als die een beetje googled weet de marge is op een kop koffie... ...dus petje af voor Starbucks...Branding and costumer experience it all it takes...


Danny Verlaan 22 feb, 11:39

Het is ook gewoon de lekkerste koffie. Dan maar wat duurder.


Reinder Koornstra 24 feb, 16:04

Dat is natuurlijk een leuk feitje voor Nestlé en Starbucks, maar wat levert het extra op bij die supermarkt? Want het enige wat de retailer interesseert is natuurlijk wat hij met zo'n assortimentswijziging onder de streep overhoudt. Dát kom je eigenlijk nooit te weten, maar de supermarkten weten het zelf wel. Ik hoef geen cijfers, maar heeft deze introductie nou extra omzet én TW opgebracht in het koffievak als geheel?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!