Coolblue verhoogt prijzen om coronavirus

Coolblue verhoogt prijzen om coronavirus

Coolblue krijgt door het coronavirus minder producten uit China. Om te voorkomen dat artikelen uitverkocht raken, maakt de webwinkel ze minder aantrekkelijk door de prijzen te verhogen. Ook maakt Coolblue geen reclame meer via andere sites.

In een interne mail staat dat Coolblue de verkopen tempert door "de marketing uit te zetten en prijzen aan te passen", melden diverse media. "We zijn heel gecontroleerd onze hele grote schuren tot aan de nok toe aan het vullen. Mocht dat niet meer nodig zijn, dan trappen we het gaspedaal weer volledig in." Coolblue liet aanvankelijk niets van zich horen, maar een medewerker bevestigt de maatregelen aan de NOS. 

Volgens De Telegraaf heeft ook Blokker last van de teruggevallen productie in China. De keten zegt dat het voorlopig om een klein deel van de artikelen gaat. Klanten zouden er niet al te veel van merken, omdat er soms vervanging beschikbaar is. Maar als de problemen doorzetten, kan het tot de zomer duren voordat nieuwe voorraad in de winkels komt.

Reacties 5


Matthieu Vinkesteyn 25 feb, 10:56

Begrijp niets van dit soort idiote acties. Uitverkocht is uitverkocht. Waarom klanten hier willens en wetens voor n**ien door onnodige prijsverhogingen?!


Frans Koster 25 feb, 12:10

Wat een belachelijke tactiek! Je wilt je spullen verkopen of niet. Dit is een vals opportunisme!


Pieter Glimlach 25 feb, 13:11

Leuk verhaal natuurlijk maar hier is meer aan de hand. Dit gebeurt net na het publiceren van de jaarcijfers. Wellicht hebben de banken wat aanvullende eisen ( solvabiliteit) gesteld mede door de komst van Amazon?


Mees Luistervink 26 feb, 11:10

Er is zeker meer aan de hand. Zo is er een stop op het aannemen van nieuw personeel en zijn meerdere projecten stopgezet.


Bertus de Jong 26 feb, 11:48

de HYPE internet ligt achter ons . Nu hun T. V. reclame met uitsluitend een
mooi verhaal zonder prijzen . Slecht de actie prijs van fabrikant welke alle
handelaren hebben Ze zijn al maanden duurder dan vakhandel

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!