Drankenmerk Hooghoudt komt met een eigen webwinkel. Met deze stap wil Hooghoudt de focus op de moderne consument aanscherpen. De direct-to-consumer-strategie springt bovendien in op de hedendaagse (digitale) consument.
Algemeen directeur Arno Donkersloot kondigde in november de komst van een webwinkel aan in een gesprek met RetailTrends. Toen was het wachten nog op de samenwerking met slijters, die de logistieke afhandeling zouden doen. Daar is nu geen sprake meer van. De webwinkel is als extra distributiekanaal toegevoegd naast het reguliere horeca- en slijterijkanaal.
"Via onze webwinkel nemen wij een stap om sneller te kunnen vernieuwen, experimenteren en samen met een groep trouwe slijters onze consumenten te inspireren", vertelt Niels Grootenboer, marketingdirecteur bij Hooghoudt. Naast het verder uitbouwen van Hooghoudt in Nederland, ambieert het merk ook om internationaal verder uit te breiden.
"De moderne consument wil graag de mogelijkheid hebben om online te bestellen. Het werd tijd dat de gevestigde jenevermerken daarop gingen inspelen", zegt Donkersloot. Lees bij RetailTrends het volledige interview met Donkersloot.
Reacties 0