Aldi maakt productielocaties textiel openbaar

Aldi maakt productielocaties textiel openbaar

Aldi heeft de productielocaties bekendgemaakt van kleding, schoenen en textiel. Dat past volgens de supermarktketen binnen zijn mvo-beleid om transparant en verantwoord te ondernemen.

"Door de productielocaties van onze textielproducten openbaar te maken, zetten we een belangrijke volgende stap naar transparante ketens. Zo kunnen we onze klanten en andere stakeholders meer informatie geven over waar onze producten worden gemaakt", zegt Eline Poels, manager corporate responsibility.

Uit het overzicht blijkt dat Aldi gebruikmaakt van 71 fabrieken, verdeeld over negen landen. China is met 36 fabrieken goed voor de helft van de productie. Daarna volgen India (dertien fabrieken), Pakistan (twaalf) en Polen (vijf), Bangladesh, Bulgarije, Italië, Macedonië en Portugal (elk één fabriek).

Aldi zegt dat het met een vaste groep leveranciers werkt, die op hun beurt weer werken met een beperkt aantal productielocaties. "Hierdoor kunnen we met onze leveranciers werken aan continue verbetering van arbeidsomstandigheden in en de milieu-impact van de productielocaties. Zo zijn in 2018 en 2019 honderd procent van de fabrieken voor alle non-food artikelen ge-audit volgens externe sociale standaarden (amfori BSCI, Sedex of SA8000)." Aldi bezoekt naar eigen zeggen de fabrieken ook zelf.

Reacties 1


J. Smulders 11 apr, 11:00

Beste Aldi,
Jeans aanbiedingen van 11,99 en 12,99 .....u geeft wel aan uit welke landen de fabrieken komen maar daar stopt het.
Voor deze verkoopprijzen in Europa is het voor mij duidelijk dat hier misstanden zoals kinderarbeid en uitbuiting , misschien Oeigoeren, aan vooraf gaan. Als ik katoen, transport en winstmarge Aldi bereken dan staat bovenstaand voor mij vast.
Wanneer leren we eens ook voor mede wereldbewoners te zorgen in plaats van eigen gewin.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!