Hier tilt Veralab 'experience' naar een hoger niveau

Hier tilt Veralab 'experience' naar een hoger niveau

Een glijbaan, optische illusies, een lopende band met beautyproducten en een Skin Bar waar klanten gezichtsmaskers kunnen testen. De zuurstokroze flagshipstore van Veralab in Milaan heeft wel wat weg van een pretpark, met speelse elementen en een shopgedeelte dat maar een klein stuk van de winkel beslaat. Niet kopen, maar ervaren staat hier centraal.

Volgens Veralab heeft de wereld ook een ‘roze kant’, en dat is precies wat het Italiaanse cosmeticamerk aan zijn klanten wil laten zien. Niet door middel van een eenvoudige winkel, maar met een magische wereld geïnspireerd op hedendaagse kunst en voedseltrends. Dat laatste zie je terug in de lopende band, die doet denken aan de band waarop sushi wordt geserveerd in een Japans restaurant. Alleen komen hier geen rijsthapjes, maar cosmeticaproducten één voor...

Een glijbaan, optische illusies, een lopende band met beautyproducten en een Skin Bar waar klanten gezichtsmaskers kunnen testen. De zuurstokroze flagshipstore van Veralab in Milaan heeft wel wat weg van een pretpark, met speelse elementen en een shopgedeelte dat maar een klein stuk van de winkel beslaat. Niet kopen, maar ervaren staat hier centraal.

Volgens Veralab heeft de wereld ook een ‘roze kant’, en dat is precies wat het Italiaanse cosmeticamerk aan zijn klanten wil laten zien. Niet door middel van een eenvoudige winkel, maar met een magische wereld geïnspireerd op hedendaagse kunst en voedseltrends. Dat laatste zie je terug in de lopende band, die doet denken aan de band waarop sushi wordt geserveerd in een Japans restaurant. Alleen komen hier geen rijsthapjes, maar cosmeticaproducten één voor één voorbij. 

De paskamers van Veralabs flagship zijn al net zo opvallend: verscholen in een grotachtige constructie, badend in LED-licht en met knalroze gordijnen. De vloer lijkt vervormd door een optische illusie, bijdragend aan het ‘wow-effect’ dat de ontwerpers van designstudio 23bassi wilden overbrengen. Bij de Skin Bar, op het balkon, kunnen bezoekers gezichtsmaskers uittesten en is er ruimte voor ontspanning. 

Nog zo'n speels element: een kleine glijbaan die begint bij het balkon en eindigt in een grote, transparante koker. Klanten kunnen hier hun lege flacons in gooien, die vervolgens gerecycled worden. In ruil daarvoor krijgen ze een muntje dat ze kunnen werpen in een automaat waar verschillende gadgets uit komen rollen. Tot slot is ook aan de muren van de winkel aandacht besteed: de wanden die niet voorzien zijn van spiegelend staal (dat de optische illusies versterkt) zijn behangen met onder meer kunstwerken van Banksy en Mr. Brainwash. 

Veralab is opgericht door beautygoeroe en influencer Cristina Fogazzi. Het merk begon met een webshop en lag later in de schappen bij Italiaanse warenhuizen. De flagshipstore in Milaan is de eerste eigen winkel van Veralab, dat met name groots inzet op Instagram.


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!