'Voor bedrijven als BuyBay is nog veel terrein te winnen'

'Voor bedrijven als BuyBay is nog veel terrein te winnen'

“Afstappen van gratis retourneren is een stap in de goede richting, maar het zal niet veel verschil maken”, stelt Arie Kuiper, ceo van retourverwerker BuyBay in het maartnummer van RetailTrends. 

Volgens Kuiper is er voor een bedrijf als BuyBay nog veel terrein te winnen. “Het probleem is oneindig veel groter dan wat nu in de markt gedaan wordt. Ook wij zijn nog aan het pionieren.” De ceo verwacht dat er meer concurrentie komt, zowel van tech-startups als van grotere spelers. “Die moeten dan wel allemaal door die leercurve heen”, aldus Kuiper. 

De afgelopen tien jaar draaide alles om groei binnen de e-commerce. Nu de e-commercemarkt volwassen wordt, verschuift de aandacht langzaamaan naar gezondere marges. “Veel spelers houden niet veel geld over. We merken dat ze steeds scherper kijken naar verliesposten. Retouren zijn daar een belangrijke van.”

BuyBay bestaat sinds 2014 en verkoopt geretourneerde producten van grote webshops. Afgelopen jaar verwerkte het bedrijf ongeveer twee keer zoveel producten ten opzichte van een jaar eerder. Ook groeide het team naar zo’n tweehonderd mensen. Het bedrijf heeft drie outlets op de Bazaar in Beverwijk. Lees in het maartnummer van RetailTrends het complete artikel over hoe retouren een nieuw leven krijgen.
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends