Het Amerikaans-Nederlandse sieradenmerk AUrate heeft dertien miljoen opgehaald met een investeringsronde. Het geld wordt gebruikt om zowel online als offline te groeien.
Zo wordt onder meer het data-scienceteam uitgebreid om een betere ervaring voor de klant te creëren, wordt er meer geïnvesteerd in technologie en komen er meer fysieke winkels bij. Het geld is afkomstig van BlueCrest Capital, Point King Capital, Arab Angel Fund en Drake Management.
AUrate lanceerde twee jaar geleden de zogenoemde Curate by AUrate Box waarmee consumenten sieraden zeven dagen kunnen uitproberen. Voor de box moeten klanten enkele vragen beantwoorden over stijl, smaak en budget. Uit zelfontwikkelde algoritmen komen vervolgens stijlaanbiedingen voort en op basis daarvan stelt een persoonlijke stylist een box samen. AUrate zegt daarmee 'een vette knipoog' te maken naar merken als Cartier en Tiffany's die zo'n service niet hebben. Het merk streeft ernaar het anders te doen dan andere concurrenten.
AUrate is in 2014 opgericht door de Nederlandse Sophie Kahn en haar studiegenoot Bouchra Ezzahraoui. Het merk biedt sieraden die in New York zijn geproduceerd tegen lage prijzen. In 2017 haalde het merk al eens 2,2 miljoen euro groeigeld op bij een investeringsronde.
Reacties 0