Thuiswinkel.org: ‘Door crisis neemt online boodschappen doen een vlucht’

Thuiswinkel.org: ‘Door crisis neemt online boodschappen doen een vlucht’

Het coronavirus heeft de doorbraak van het boodschappen doen via internet versneld. Dat stelt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org in een gesprek met NU.nl.

“De doorbraak was al ingezet, maar de crisis versnelt dat’, zegt Jongen. “Heel veel mensen bestellen nu voor het eerst hun boodschappen via internet en ervaren het gemak. Zij blijven dat in de toekomst ook doen.”

Door de toegenomen vraag zit de capaciteit van het online bezorgen wel tegen het plafond. “Je kunt er nog wat vrachtwagentjes bij doen, maar niet veel op heel korte termijn.”

Uit cijfers van 2019 blijkt dat toen al 25 procent meer food en near-food (producten die je in de supermarkt kunt bestellen, maar geen eten zijn) online werden besteld bij supermarkten. 
 

Reacties 2


J. Nijsten 26 mrt, 10:37

Let op: betreft geen non-food. Consumenten zullen gezien de onzekere tijden on-line niet zorgen voor omzetstijging.


Bert van Duijn 26 mrt, 11:40

Online bestellen is niet meer mogelijk. Bij verhuurbedrijven staan nu honderden busjes stil. Duizenden potentiële chauffeurs zitten thuis. Supermarkten doen weinig om capaciteit uit te breiden. Jammer, gemiste kans.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!