In dit Londense 'Happy House' schijnt altijd de zon

In dit Londense 'Happy House' schijnt altijd de zon

Vrolijker dan dit wordt het niet: de eerste flagshipstore van modeontwerpster Mira Mikati heet niet voor niets 'Happy House'. Alsof er een regenboog ontploft is, zo ziet de pas geopende Londense winkel eruit.

Gekleurde muren en vloeren, geometrische vormen: de winkel sluit precies aan op de stijl van de van oorsprong Libanese Mikati, die naar eigen zeggen 'van nature een positief persoon is'. In de winkel ligt haar lentecollectie van 2020, maar zijn ook (woon)accessoires, sapjes en energierepen, cosmetica en een aantal boeken te koop.

"Het idee achter Happy House is dat we elk...

Vrolijker dan dit wordt het niet: de eerste flagshipstore van modeontwerpster Mira Mikati heet niet voor niets 'Happy House'. Alsof er een regenboog ontploft is, zo ziet de pas geopende Londense winkel eruit.

Gekleurde muren en vloeren, geometrische vormen: de winkel sluit precies aan op de stijl van de van oorsprong Libanese Mikati, die naar eigen zeggen 'van nature een positief persoon is'. In de winkel ligt haar lentecollectie van 2020, maar zijn ook (woon)accessoires, sapjes en energierepen, cosmetica en een aantal boeken te koop.

"Het idee achter Happy House is dat we elk seizoen een andere artiest betrekken bij het herontwerpen van de winkel, om klanten een totaal nieuwe ervaring te bieden", aldus Mikati tegen Vogue. De eerste kunstenaar die zijn stempel op de winkel heeft gedrukt, is de Britse Yinka Ilori. Hij staat bekend om zijn kleurrijke ontwerpen waarmee hij zich onder meer uitleeft op vintagemeubels. Ook is hij verantwoordelijk voor de gele wip (voor kinderen én volwassenen) die de 'achtertuin' opvrolijkt. "Ik ben al jaren fan van zijn werk", aldus Mikati over Ilori. "Onze werelden lijken erg op elkaar; ze zijn beide speels, vrolijk en kleurrijk."

Het interieur van de flagship spreekt verder voor zich: het thema 'regenboogkleuren' staat centraal en is zelfs in de traptreden verwerkt. De 'feel good'-kleding van Mikati hangt in rekken langs de zijmuur en op de houten tafel in het midden van de winkel staan de meeste overige artikelen. Lichtkoepels in het begin van de winkel zorgen voor daglicht, waardoor de kleuren nog feller lijken. Ook de façade van de winkel is speels, met gekleurde blokletters en afbeeldingen van 'vrolijke' huisjes op de etalageruit.

Beeld: Ed Reeve/Mira Mikati

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!