Meer aanbiedingen in Nederlandse supermarkten tijdens coronacrisis

Meer aanbiedingen in Nederlandse supermarkten tijdens coronacrisis

Het aantal aanbiedingen in de Nederlandse supermarkten is in de afgelopen drie weken met vijf procent gestegen, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In totaal werden er 5088 aanbiedingen gepresenteerd, terwijl dat in dezelfde weken in 2019 4844 aanbiedingen waren, zo blijkt uit cijfers van prijsvergelijkingssite Yenom.

De prijsvergelijkingssite nam in zijn onderzoek alle aanbiedingen van twintig Nederlandse supermarkten mee, inclusief die van online. In totaal is er in de eerste dertien weken van dit jaar een stijging van 2,7 procent te zien in het aantal aanbiedingen, in vergelijking met vorig jaar. De grootste stijging viel buiten de coronauitbraak; in de eerste week van 2020 was een stijging van bijna twaalf procent te zien.

De grootste piek in het aantal aanbiedingen zat in de productcategorie dranken; dat aantal steeg in de eerste dertien weken van 2020 met zeventien procent. Ook was er onder meer een duidelijke stijging in de categorieën verse maaltijden (vijftien procent) en vlees, vis en vegetarisch te zien (vijf procent). In de categorieën vleeswaren en salades (vijf procent) en koek en gebak (drie procent) namen de aanbiedingen juist af.
 

Reacties