Blokker 'doet het nog steeds beter dan zijn budget'

Blokker 'doet het nog steeds beter dan zijn budget'

Blokker wil in 2021 nog steeds zwarte cijfers schrijven. Dat vertelt ceo Michiel Witteveen aan de Telegraaf. Dat plan stond al voordat de coronacrisis begon, maar is ook nu nog steeds het streven. "Naturlijk is dit een enorme klap voor ons, maar we hebben flink op de kosten bespaard en doen het nog steeds beter dan ons budget", aldus Witteveen.

Ondertussen slinken de voorraden van Blokker wel. Met name het servies dat doorgaans uit Spanje en Italië komt, laat door het coronavirus lang op zich wachten. "Dit moet niet nog een aantal weken duren", zegt Witteveen.

De online verkopen van de winkelketen zijn tijdens de coronacrisis verviervoudigd. "We hebben alleen te maken met capaciteitsproblemen van de bedrijven die bezorgen." Door het virus werkt er verder niemand op het hoofdkantoor van de retailer, behalve Witteveen zelf. Naar verwachting komen met het Paasweekend werknemers weer gedoseerd naar kantoor.

Reacties

Iedereen kraakt maar blokker niet.
Door corona koopt iedereen weer bij blokker.
;-))))

Geplaatst door Frits Vries op 8 april 2020 om 09:51

Dat is toch weer eens positief nieuws; fijn.

Geplaatst door Michel van Tongeren op 8 april 2020 om 12:01

Ja het gaat allemaal super bij Blokker. Maak dat de kat wijs;)

Geplaatst door Hans Anema op 8 april 2020 om 13:27

Uw franchisenemers hebben andere verhalen!

Geplaatst door Joost De jong op 8 april 2020 om 13:52

Het verschilt heel erg per Blokker en per gebied. Er zijn filialen die nog maar 50% van hun omzet doen, maar daarentegen zijn er ook filialen die nu wekelijks 150% omzet doen. Dat geeft een landelijk beeld van pakweg 94% tot nu toe iedere week t.o.v. van normaal. Dat is in deze tijd echt heel goed.

Geplaatst door Blokker Kennis op 8 april 2020 om 14:52

Blokker kennis:
Dan is 94 % rampzalig vergeleken met de voorgaande jaren.
Alles is tot op het bot toe uitgekleed.
Liefste winkel open zonder personeel.
Hoelang is deze adem

Geplaatst door Frits Vries op 8 april 2020 om 16:00

Lijkt net de V&D zijn er nu ook niet meer! Alleen maar mooi weer praters!

Geplaatst door J T op 8 april 2020 om 16:34

Oh Oh Oh, de zure toetsenbord ridders staan weer op het schavot om te kijken wie de zuurste nu weer heeft.
Nu is er eindelijk eens positief nieuws over 1 van Nederlandse winkel iconen en weer gaan er figuren lopen blaten die werkelijk geen enkel verstand hebben.
Ik denk dat menig retailer een moord doet om in deze tijd 94% van zn omzet te behouden. (even er vanuit gaande dan Blokker Kennis ook echt kennis van Blokker heeft)
Als ik de heer Witteveen een beetje inschat wordt er ook fors aan de kosten kant geschrapt (Ik zie geen TV commercial of folder op de deurmat vallen de afgelopen 2 weken) Dan zou dit wel eens een heel gunstig scenario kunnen zijn voor Blokker.
En de vergelijking met V&D is echt een hele ridicule, dan weet je echt helemaal niet waar je over praat. V&D zat vol met schulden en als je het laatste kaarverslag had gelezen, had je gezien dat Blokker 0.0 leningen heeft staan. Een unicum voor een retailer!

Mensen , wees eens positief, willen we dan echt met zn allen dat een van Nederlands grootste bedrijven omvalt?
Blokker, ga zo door! Ik ben blij dat ik bij jouw terecht kan voor mijn huishoudelijke zaken.

Geplaatst door J. B. op 8 april 2020 om 16:48

Goed gesproken

Geplaatst door M K op 8 april 2020 om 16:54

Eens met J.B.
Frits Vries zal waarschijnlijk een vervelende ervaring hebben gehad met Blokker. Elke keer wanneer er een bericht over dit prachtige bedrijf wordt geplaatst, vind hij het nodig om ongenuanceerd zijn mening te geven.
De landelijke omzetcijfers gemiddeld zijn zelfs beter dan Vorig jaar. Vandaar ook dat het budget wordt gehaald.

Geplaatst door M V op 8 april 2020 om 21:19

Praat met t personeel op de vloer!!!
T is uitgeknepen.
En als je vorige jaren megaverliezen hebt.
En nu op 94 % staat (als dat juist is).
En je niet kijkt naar concurrentie/corona.
Dan wordt t verlies alsmaar groter.
Dan staat t zeker op omvallen.
Dan is de vraag of je de reclame op tv /folder wel kan betalen.
En t personeel en zometeen vakantiegeld.
Verder uitknijpen dan nu kan niet.
Familie blokker heeft zn schaapjes al op t droge gezet.Witteveen is dat nu aan t doen.
P.s.ja t serviesgoed is een toppertje :-)))
Hou op zeg.

Geplaatst door Frits Vries op 8 april 2020 om 21:57

Laatste commentaar: 1 ding waar de witteveen en consorten nu volop moeten inzetten is big bazaar.
Dat zou een laatste strohalm kunnen worden

Geplaatst door Frits Vries op 8 april 2020 om 22:03

Dik 300 miljoen per jaar verlies. Met allemaal mooie verhalen.. Het verdienmodel zit er gewoon niet in. ook al draaien ze index 125 kan het nog niet uit.Het valt mij op dat alle eigenaren boomers zijn ( ik ben er zelf ook 1!) die vasthouden aan oude businessmodellen ten koste van alles.

Geplaatst door Piet Hendriks op 9 april 2020 om 14:06

Gaat lekker bij Blokker doordat 40% van het personeel geen verlenging van het contract krijgen.

Geplaatst door Danielle Merks op 9 april 2020 om 18:12

Laatste nieuws









RetailTrends