Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van 7Eleven, Uber Eats en Pinterest.
Uber Eats
De bezorgers van Uber Eats gaan in Frankrijk boodschappen bezorgen voor supermarktketen Carrefour. Het is de bedoeling dat de samenwerking op den duur ook uit te breiden naar Italië en België. Klanten die in de dienst geïnteresseerd zijn, kunnen in de Uber Eats-app een Carrefour-supermarkt naar keuze selecteren en daar producten selecteren in de categorieën voeding, hygiëne en schoonmaakartikelen. De boodschappen worden binnen dertig minuten bezorgd. De verzendkosten à 3,5 euro neemt Uber Eats tijdens de coronalockdown op zich.
7Eleven
Klanten bij de...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van 7Eleven, Uber Eats en Pinterest.
Uber Eats
De bezorgers van Uber Eats gaan in Frankrijk boodschappen bezorgen voor supermarktketen Carrefour. Het is de bedoeling dat de samenwerking op den duur ook uit te breiden naar Italië en België. Klanten die in de dienst geïnteresseerd zijn, kunnen in de Uber Eats-app een Carrefour-supermarkt naar keuze selecteren en daar producten selecteren in de categorieën voeding, hygiëne en schoonmaakartikelen. De boodschappen worden binnen dertig minuten bezorgd. De verzendkosten à 3,5 euro neemt Uber Eats tijdens de coronalockdown op zich.
7Eleven
Klanten bij de Amerikaanse gemakswinkel 7Eleven kunnen tijdelijk drieduizend producten gratis thuis laten bezorgen, indien de producten via de 7NOW-app worden besteld. De actie geldt voor de vierhonderd steden waarin de app van 7Eleven actief is en loopt tot 30 april. De boodschappen worden met dertig minuten thuisbezorgd, al kan het wat langer duren als de vraag hoog is.
Pinterest
Pinterest zet nog meer in op e-commerce, met de lancering van nieuwe features voor zijn app. De updates moeten het voor gebruikers makkelijker maken om te shoppen in de categorieën mode en home-decor. Naast de 'explore'-button staat nu ook een 'shop'-button, waarmee je direct de producten van retailers kunt bekijken. De nieuwe functie, die deze week uitgerold wordt, laat ook prijzen en functieomschrijvingen zien. Ook is Pinterests 'visual search'-technologie nu geïntegreerd in de 'shoppable' afbeeldingen, waardoor gebruikers direct vergelijkbare producten kunnen opsporen in de shop.