Takeaway krabbelt weer op na coronadip

Etenbestelsite Takeaway, in Nederland actief als Thuisbezorgd, zag in maart een dip in het aantal bestellingen. Door de coronacrisis sloten veel restaurants de deuren en vanuit kantoren werden minder lunches en maaltijden besteld.

Ook had Takeaway te maken met een DDoS-aanval, die honderdduizenden orders raakte. Het bedrijf meldt dat er sinds eind maart weer een opleving is te zien in de belangrijkste markten Nederland, Duitsland en Polen. "We zijn een van de weinige, bevoorrechte bedrijven die slechts beperkt geraakt worden door de crisis", zegt oprichter Jitse Groen.

In het eerste kwartaal kwamen er in Nederland zo'n tien miljoen bestellingen binnen, elf procent meer dan een jaar eerder. In Duitsland ging het om 22,2 miljoen bestellingen, een stijging van 126 procent. Takeaway nam daar Delivery Hero over.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!