In deze supermarkt vindt de klant eenvoudig zijn weg

In deze supermarkt vindt de klant eenvoudig zijn weg

Overzicht, daar draait het om in de Consum-supermarkt in het Spaanse Benicasim. Het bureau CuldeSac tekende voor het ontwerp, de bewegwijzering en het meubilair.

De winkel in de regio Valencia moet model staan voor toekomstige winkels van Consum, dat zo'n zevenhonderd filialen in Spanje heeft. Klanten moeten er makkelijker hun weg kunnen vinden dan in de traditionele supermarkten. Houd het simpel, is het idee. Dus weg met die bordjes boven de gangpaden. "Visuele ruis", zegt het bureau tegen Dezeen. Er is gekozen voor brede gangpaden, op de kopse kant en op de zijkant van de schappen staat de productgroep vermeld.

En mocht...

Overzicht, daar draait het om in de Consum-supermarkt in het Spaanse Benicasim. Het bureau CuldeSac tekende voor het ontwerp, de bewegwijzering en het meubilair.

De winkel in de regio Valencia moet model staan voor toekomstige winkels van Consum, dat zo'n zevenhonderd filialen in Spanje heeft. Klanten moeten er makkelijker hun weg kunnen vinden dan in de traditionele supermarkten. Houd het simpel, is het idee. Dus weg met die bordjes boven de gangpaden. "Visuele ruis", zegt het bureau tegen Dezeen. Er is gekozen voor brede gangpaden, op de kopse kant en op de zijkant van de schappen staat de productgroep vermeld.

En mocht het toch niet lukken: "Als je iets niet kunt vinden, vraag het en we zullen je helpen", staat er bij de groenten. Her en der, maar vooral bij de entree, komt subtiel de oranje huiskleur terug.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!