Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Flexyapp, HEMA en de nieuwe functie van Instagram.
Flexyapp
Na Amsterdam heeft Almere sinds deze week ook een app waarmee inwoners online producten kunnen bestellen bij de winkels in het centrum, om lokale ondernemers een hart onder de riem te steken. De inwoners van Almere kunnen met Flexyapp zeven dagen per week producten bestellen bij de verschillende winkels en deze direct afrekenen met iDeal. De orders worden vervolgens in één keer bij de klant geleverd, tussen 17.30 en 21.30 uur. Direct na de lancering hadden ruim twintig winkeliers zich al bij Flexyapp aangesloten. De app zou dit jaar...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Flexyapp, HEMA en de nieuwe functie van Instagram.
Flexyapp
Na Amsterdam heeft Almere sinds deze week ook een app waarmee inwoners online producten kunnen bestellen bij de winkels in het centrum, om lokale ondernemers een hart onder de riem te steken. De inwoners van Almere kunnen met Flexyapp zeven dagen per week producten bestellen bij de verschillende winkels en deze direct afrekenen met iDeal. De orders worden vervolgens in één keer bij de klant geleverd, tussen 17.30 en 21.30 uur. Direct na de lancering hadden ruim twintig winkeliers zich al bij Flexyapp aangesloten. De app zou dit jaar sowieso gelanceerd worden, maar is versneld uitgerold wegens de coronacrisis.
HEMA
HEMA heeft versneld een nieuwe release van zijn app uitgerold, om in te spelen op de toename in online bestellingen door het coronavirus. Met de vernieuwde versie speelt het warenhuis naar eigen zeggen beter in op het 24/7 beschikbaar zijn voor klanten. Raph Schröder, hoofd e-commerce: “Wij zijn blij dat we juist nu extra veel mensen gebruik maken van onze app, de vernieuwde versie versneld kunnen invoeren. We hebben de feedback van de gebruikers verwerkt om de app te verbeteren.” Doordat de app stabieler is en door de nieuwe look ook overzichtelijker, kunnen klanten makkelijker zoeken op winkels en vouchers activeren.
Instagram
Ook Instagram wil lokale ondernemers steunen tijdens de crisis, met de lancering van een nieuwe functie. Vanaf nu kunnen gebruikers makkelijker giftcards aanschaffen via het platform, maar ook eten bestellen of een fundraiser starten. De functies zijn op dit moment beschikbaar in Canada en de VS en worden de komende weken wereldwijd uitgerold. "Op dit moment kunnen veel bedrijven elke aankoop goed gebruiken", aldus het platform. "We blijven functies ontwikkelen die het makkelijker maken om kleine bedrijven te steunen."