Zo verovert Domino’s de Indiase pizza-markt

Zo verovert Domino’s de Indiase pizza-markt

Sinds Domino’s in 1995 de Indiase markt bestormde, heeft de pizzaketen er zo’n 1300 filialen en een marktaandeel van ruim zeventig procent. Daarmee laat het Amerikaanse bedrijf concurrenten als Pizza Hut, maar ook lokale pizzabezorgers ver achter zich. Heeft de snelle bezorging (in twintig minuten of nog minder) te maken met de populariteit van de keten, of is het toch de smaak die de Indiase pizzaliefhebbers over de streep trekt? CNBC zocht uit hoe Domino’s de ‘pizza-oorlog’ weet te winnen. 

 

Sinds Domino’s in 1995 de Indiase markt bestormde, heeft de pizzaketen er zo’n 1300 filialen en een marktaandeel van ruim zeventig procent. Daarmee laat het Amerikaanse bedrijf concurrenten als Pizza Hut, maar ook lokale pizzabezorgers ver achter zich. Heeft de snelle bezorging (in twintig minuten of nog minder) te maken met de populariteit van de keten, of is het toch de smaak die de Indiase pizzaliefhebbers over de streep trekt? CNBC zocht uit hoe Domino’s de ‘pizza-oorlog’ weet te winnen. 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!