Sinds Domino’s in 1995 de Indiase markt bestormde, heeft de pizzaketen er zo’n 1300 filialen en een marktaandeel van ruim zeventig procent. Daarmee laat het Amerikaanse bedrijf concurrenten als Pizza Hut, maar ook lokale pizzabezorgers ver achter zich. Heeft de snelle bezorging (in twintig minuten of nog minder) te maken met de populariteit van de keten, of is het toch de smaak die de Indiase pizzaliefhebbers over de streep trekt? CNBC zocht uit hoe Domino’s de ‘pizza-oorlog’ weet te winnen.
Sinds Domino’s in 1995 de Indiase markt bestormde, heeft de pizzaketen er zo’n 1300 filialen en een marktaandeel van ruim zeventig procent. Daarmee laat het Amerikaanse bedrijf concurrenten als Pizza Hut, maar ook lokale pizzabezorgers ver achter zich. Heeft de snelle bezorging (in twintig minuten of nog minder) te maken met de populariteit van de keten, of is het toch de smaak die de Indiase pizzaliefhebbers over de streep trekt? CNBC zocht uit hoe Domino’s de ‘pizza-oorlog’ weet te winnen.