HelloFresh doet goede zaken in coronacrisis

HelloFresh doet goede zaken in coronacrisis

Maaltijdpakkettenbezorger HelloFresh doet goede zaken tijdens de coronacrisis. Het bedrijf meldt een forse omzetgroei in het eerste kwartaal. Halverwege maart nam de vraag naar maaltijden verder toe, toen veel mensen noodgedwongen thuis kwamen te zitten.

De omzet in de eerste drie maanden steeg met 66,4 procent naar bijna zevenhonderd miljoen euro. Het aantal actieve klanten steeg met 68,4 procent naar 4,18 miljoen.

Hoewel HelloFresh spreekt van een 'aanzienlijke mate van economische onzekerheid', stelt het van oorsprong Duitse bedrijf zijn prognoses voor de rest van het jaar bij. Waar het eerst uitging van een omzetgroei van tussen de 22 en 27 procent, wordt nu een groei van tussen de 40 en 55 procent verwacht. De onderneming meldt dat het vanwege de coronacrisis wereldwijd drie miljoen euro aan de voedselbanken heeft gedoneerd.

Hello Fresh werd eind 2011 opgericht in Berlijn en is inmiddels in dertien landen actief, waaronder Nederland.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!