Afound breidt uit naar Duitsland en Oostenrijk

Afound breidt uit naar Duitsland en Oostenrijk

Afound, onderdeel van de Zweedse H&M Group, breidt verder uit in Europa. Vanaf deze week kunnen ook klanten in Duitsland en Oostenrijk terecht bij de digitale fashionmarktplaats. 

Afound werd in 2018 opgericht als outletconcept van de H&M Group. Het bedrijf verkoopt enerzijds restpartijen van collecties van onder meer H&M, COS en & Other Stories en werkt anderzijds als een marktplaats voor externe merken die hun voorraad via de Afound-webshop kunnen verkopen. Inmiddels zijn er zeven vestigingen in de grotere steden van Zweden. Nederland was de tweede markt waar het concept voet aan land zette. Sinds maart dit jaar is er een fysieke Afound-winkel in Hoog Catharijne, Utrecht.

"De eerste twee jaar stonden in het teken van testen en leren, een natuurlijk onderdeel tijdens de start van een nieuw bedrijf met de ambitie om de industrie te transformeren", aldus managing director Joanna Hummel. "Ondertussen hebben we een aantal belangrijke lessen geleerd om onze uitbreidingsplannen verder te versterken. We kijken ernaar uit om meer klanten in staat te stellen Afound te ontdekken en zo de kans te geven om echt goede deals te sluiten, in combinatie met het gevoel iets goed te doen."

RetailTrends vroeg managing director Joanna Hummel eerder naar Afounds plannen in Nederland.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!