Winkels Kees Smit Tuinmeubelen dicht na brand

Winkels Kees Smit Tuinmeubelen dicht na brand

De twee winkels van Kees Smit Tuinmeubelen in Almelo en Amersfoort blijven waarschijnlijk tot halverwege deze week dicht. De oorzaak is een brand op 5 mei in een van de magazijnen, in Vroomshoop.

De impact is groter dan verwacht, meldt het bedrijf. Niet alleen zijn de stroom en het internet in het magazijn uitgevallen, ook is het onderzoek naar de water- en rookschade nog steeds in volle gang. Er zit niets anders op dan de deuren van de zogenoemde Experience Stores XXL dicht te houden, zegt algemeen directeur Henk Smit. "Ik kan je vertellen dat je dit niet zomaar doet, zeker niet in het hoogseizoen. Toch voelt dit als de enige en juiste beslissing." 

Ook via website kan voorlopig niets worden besteld. De geplande nieuwbouw van het distributiecentrum op het XL Businesspark in Almelo komt niet in gevaar, meldt het bedrijf.

RetailTrends sprak in februari met directeur e-commerce en marketing Mitchel Oude Nijhuis over de ambities van Kees Smit Tuinmeubelen.

 

Reacties

jammer dat we geen verder nieuws horen, ik zou toch graag weten of de door mij bestelde meubelen in het betrokken magazijn stonden of niet, en indien ja, zijn dezelfde nog verkrijgbaar en wanneer dan ongeveer, ik zou denken dat die gegevens toch beschikbaar zijn.

Geplaatst door eric peeters op 11 mei 2020 om 10:23

Ik vermoed dat ze best veel aan hun hoofd hebben en er veel geregeld en/of uitgezocht moet worden. Geef ze tijd en heb geduld......

Geplaatst door Alex . op 11 mei 2020 om 10:41

Aan de ene kant snap ik ze maar aan de andere kant kan je toch gewoon openen. Alleen de levertijd is dan even wat langer. Dat kan je dan gewoon vertellen. Zolang je winkel gewoon gevuld is met de showmodellen moet dat kunnen.

Geplaatst door Ewout Scholten op 11 mei 2020 om 10:44

Vanuit Kees Smit Tuinmeubelen verwijzen wij jullie voor meer informatie graag naar: www.keessmit.nl/brand. Daarnaast heeft Henk Smit (algemeen directeur) een blog geschreven. Wellicht is dit interessant om te lezen. Hier tref je de link naar de blog aan.
https://www.linkedin.com/pulse/daar-waar-de-week-nog-wel-zo-feestelijk-begon-henk-smit/?trackingId=CsAX4nr4SpGsb7m%2BD3F5Ow%3D%3D

Geplaatst door Kees Smit Tuinmeubelen op 11 mei 2020 om 12:04

Inderdaad vervelend voor Kees Smit. Ook wij zouden graag willen weten wanneer en of onze reeds betaalde bestelling wordt geleverd. Telefonisch niet te bereiken en ook op mail wordt niet gereageerd. Beetje vreemde situatie!

Geplaatst door K. Hulleman op 11 mei 2020 om 20:32

Wij krijgen ook geen reactie op mail, antwoorden moet toch kunnen. Lijkt mij dat je wel weet wat er in dat magazijn aanwezig is en welke klanten je dan niet kunt leveren.......zeker met alle gegevens in de computer.......de grootste irritatie is dat je niets hoort.

Geplaatst door Trudy Van Akkeren op 12 mei 2020 om 10:13

Die brand is vervelend, maar geen kontakt kunnen krijgen ook.
Klantenservice kan toch gewoon doorgaan, en informatie verstrekken over het bestelde. En een mail wordt pas na 5 dagen beantwoord. Vreemd.

Geplaatst door Ruud Leukfeldt op 12 mei 2020 om 10:18

Die mensen hebben een brand gehad en jullie klagen over of je tuinset nog wel op tijd komt? Get a life