De opkomst en ondergang van schoenenmerk Toms

De opkomst en ondergang van schoenenmerk Toms

Buy one, give one. De kans bestaat dat die term je een paar jaar geleden nog deed denken aan Toms, de schoenverkoper die voor elk verkocht paar één ander paar doneert aan een kind dat ze nodig heeft. De liefdadigheidsaanpak van Toms sprak vooral jongeren aan, maar ook beroemdheden werden gespot met het herkenbare canvas-schoeisel en het bedrijf behaalde in 2013 een omzet van 250 miljoen dollar (ongeveer 226,8 miljoen euro). Maar net zo snel als de vraag naar Toms-schoenen opkwam, ging deze ook weer ten onder. Eind vorig jaar werd het bedrijf overgenomen door zijn belangrijkste schuldeisers, die het nieuw leven in willen blazen. Wat ging er mis bij Toms en komt het schoenenmerk er ooit weer bovenop? Business Insider zocht het uit.

 

Buy one, give one. De kans bestaat dat die term je een paar jaar geleden nog deed denken aan Toms, de schoenverkoper die voor elk verkocht paar één ander paar doneert aan een kind dat ze nodig heeft. De liefdadigheidsaanpak van Toms sprak vooral jongeren aan, maar ook beroemdheden werden gespot met het herkenbare canvas-schoeisel en het bedrijf behaalde in 2013 een omzet van 250 miljoen dollar (ongeveer 226,8 miljoen euro). Maar net zo snel als de vraag naar Toms-schoenen opkwam, ging deze ook weer ten onder. Eind vorig jaar werd het bedrijf overgenomen door zijn belangrijkste schuldeisers, die het nieuw leven in willen blazen. Wat ging er mis bij Toms en komt het schoenenmerk er ooit weer bovenop? Business Insider zocht het uit.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!