Buy one, give one. De kans bestaat dat die term je een paar jaar geleden nog deed denken aan Toms, de schoenverkoper die voor elk verkocht paar één ander paar doneert aan een kind dat ze nodig heeft. De liefdadigheidsaanpak van Toms sprak vooral jongeren aan, maar ook beroemdheden werden gespot met het herkenbare canvas-schoeisel en het bedrijf behaalde in 2013 een omzet van 250 miljoen dollar (ongeveer 226,8 miljoen euro). Maar net zo snel als de vraag naar Toms-schoenen opkwam, ging deze ook weer ten onder. Eind vorig jaar werd het bedrijf overgenomen door zijn belangrijkste schuldeisers, die het nieuw leven in willen blazen. Wat ging er mis bij Toms en komt het schoenenmerk er ooit weer bovenop? Business Insider zocht het uit.
Buy one, give one. De kans bestaat dat die term je een paar jaar geleden nog deed denken aan Toms, de schoenverkoper die voor elk verkocht paar één ander paar doneert aan een kind dat ze nodig heeft. De liefdadigheidsaanpak van Toms sprak vooral jongeren aan, maar ook beroemdheden werden gespot met het herkenbare canvas-schoeisel en het bedrijf behaalde in 2013 een omzet van 250 miljoen dollar (ongeveer 226,8 miljoen euro). Maar net zo snel als de vraag naar Toms-schoenen opkwam, ging deze ook weer ten onder. Eind vorig jaar werd het bedrijf overgenomen door zijn belangrijkste schuldeisers, die het nieuw leven in willen blazen. Wat ging er mis bij Toms en komt het schoenenmerk er ooit weer bovenop? Business Insider zocht het uit.