Decathlon vraagt om wat meer begrip voor coronamaatregelen

Decathlon vraagt om wat meer begrip voor coronamaatregelen

Decathlon vraagt klanten om wat meer begrip voor de coronamaatregelen, zoals een maximumaantal mensen in de winkel. Medewerkers moeten nog te vaak tekst en uitleg geven, zegt marketingdirecteur Daan Zijderveld in een gesprek met RetailTrends.

Halverwege maart zag Decathlon zich genoodzaakt een dringend beroep te doen op de klanten: houd je aan de regels. Een deel van de klanten bleek het daarmee niet al te nauw te nemen. Dat gaat inmiddels een stuk beter, zegt Zijderveld. "Maar er is nog steeds onbegrip over waarom dingen wel of niet kunnen. Intelligente lockdown, dat vind ik een heel relevante term. Dat je zelf ook een beetje moet kunnen inschatten wanneer iets wel of niet kan. Maar dat relativeringsvermogen is er niet altijd."

Zijderveld heeft wel een beetje te doen met medewerkers. "Kijk, in de meeste gevallen gaat het goed, maar als van de duizend klanten één procent vervelend doet, dan zijn het er toch tien. En als je tien keer hetzelfde verhaal moet vertellen en het wordt tien keer eigenlijk niet geaccepteerd, dan heb je als medewerker toch een vervelende dag gehad."

Reacties 10


Joke Huizinga 19 mei, 17:00

Helemaal mee eens, ik werk zelf in een groot winkelbedrijf en moet nog steeds dagelijks de mensen op de regels wijzen. Vaak krijg je een grote mond of gaan klagen bij de algehele klantenservice. Ook komen ze met gezinnen tegelijk terwijl er max 2 personen per gezin toegelaten worden. Ook dan is het een groot probleem bij de klant. Natuurlijk zijn er klanten die zich wel aan de regels houden maar je stemming en de dag wordt bepaald door alle negatieve reacties en geloof mij dat zijn er meer dan 10 op een dag.


M Schipper 17 mei, 22:15

Retour alles gestuurd 3 weken terug en nog geen geld terug


Anne De wit 14 mei, 23:11

Ik heb een vraag mag je nog wel met 2 gezinsleden in de winkel?


Freek Z. 14 mei, 09:44

Decathlon houdt je aan het lijntje. Online bestelling kan iets langer duren in deze tijd, maar dagelijks werd de levertijd opgeschort, onder het mom dat Post NL het niet aan zou kunnen. Na 12 dagen werd mijn bestelling pas aangeboden bij Post NL en die leverde het binnen 2 dagen af. Als Decathlon hier eerlijk over had geweest op hun website had ik het product elders besteld.

Decathlon heeft duidelijk lak aan de klant en informeert pas dagen na de bestelling dat levertijden genoemd op de website niet haalbaar zijn.


W W 14 mei, 08:56

Ik vind het raar dat je bezorgkosten moet betalen.. Als je voor boven de 100 euro iets besteld...


Lindsey Merks-Peeters 14 mei, 03:00

Mag en kan ik fietsen komen halen in de winkel zelf met mijn kinderen? Het is namelijk zo dat ik alle 3 mijn kids een nieuwe fiets wil kopen maar ze moeten er wel bij zijn voor de maat. Ik heb wel voor elk gezinslid mondmasker en handschoenen voorzien.

Hoe denkt decathlon hierover?


J Vanhommerig 13 mei, 20:42

Declathon heeft mij zeker ook in deze periode top service geleverd. Zowel via de mail alsook in de winkel in Apeldoorn. Chapeau. Ik denk dat een aantal mensen er beter aan doet om voor de spiegel te gaan staan en dan gaan zeuren. Voor Decathlon niets dan lof.


M D 13 mei, 14:20

Totaal oneens, ik heb fantastische ervaringen met de service en verzending van Decathlon. Snelle acties, goed contact via de mail en telefoon. (Decathlon Alexandrium)

Alle bedrijven hebben momenteel een vertraagde levering en gekke leverslots. Niet zo zeuren.



Gezien de risicogevallen thuis bestel ik echt alles. Via DHL, Post NL, GLS het maakt niet uit wie ze gebruiken, het duurt allemaal al snel een week en de hele dag thuiszitten.


B dV 13 mei, 13:03

Mijn zoon had dezelfde ervaring, bezorging van online bestelde producten is zeer slecht geregeld


Fh Beek 13 mei, 09:51

Via internet iets bestellen ,en bericht krijgen dat het er aan komt en je heel blij moet worden.
Daarna stellen ze de levering steeds uit maar wel met de woorden volgende afspraak thuis zijn tussen
8:00 en 22:00 ,dat id niet van deze tijd,andere bedrijven doen dat veel beter.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!