Vooral kleine webshops zouden de dupe zijn van de toegenomen drukte bij PostNL wegens het coronavirus. Omdat er niet voldoende mankracht is, worden zendingen soms niet opgehaald. Dat schrijft De Telegraaf.

Dat geldt ook voor Richard de Leeuw van diervoederleverancier De Welpenhoeve. “Het is mij de afgelopen weken al een paar keer overkomen dat ik ’s ochtends de melding krijg dat de zendingen niet worden opgehaald. Dan moet ik zelf een oplossing zoeken”, zegt De Leeuw tegen de krant. PostNL zou de ondernemer zelfs naar concurrent DPD hebben verwezen. De Belangenvereniging voor Pakket Distributie (BVPD) stelt dat er veel vertraging is omdat ’internetgiganten’ voorrang krijgen. 

PostNL erkent de drukte. “Helaas kunnen we niet iedere dag volledig voldoen aan de extra vraag van onze klanten”, aldus een woordvoerder. Het bedrijf zet momenteel al veertig procent extra capaciteit in, wegens de forse stijging van het aantal online bestellingen. Door de drukte, de coronamaatregelen en het ziekteverzuim kunnen er vertragingen ontstaan. Volgens de woordvoerster is er echter geen sprake van het achterstellen van kleine webshopondernemers ten opzichte van grotere klanten, zoals bol.com.