'Kleine webshops de dupe van drukte bij PostNL'

'Kleine webshops de dupe van drukte bij PostNL'

Vooral kleine webshops zouden de dupe zijn van de toegenomen drukte bij PostNL wegens het coronavirus. Omdat er niet voldoende mankracht is, worden zendingen soms niet opgehaald. Dat schrijft De Telegraaf.

Dat geldt ook voor Richard de Leeuw van diervoederleverancier De Welpenhoeve. “Het is mij de afgelopen weken al een paar keer overkomen dat ik ’s ochtends de melding krijg dat de zendingen niet worden opgehaald. Dan moet ik zelf een oplossing zoeken”, zegt De Leeuw tegen de krant. PostNL zou de ondernemer zelfs naar concurrent DPD hebben verwezen. De Belangenvereniging voor Pakket Distributie (BVPD) stelt dat er veel vertraging is omdat ’internetgiganten’ voorrang krijgen. 

PostNL erkent de drukte. “Helaas kunnen we niet iedere dag volledig voldoen aan de extra vraag van onze klanten”, aldus een woordvoerder. Het bedrijf zet momenteel al veertig procent extra capaciteit in, wegens de forse stijging van het aantal online bestellingen. Door de drukte, de coronamaatregelen en het ziekteverzuim kunnen er vertragingen ontstaan. Volgens de woordvoerster is er echter geen sprake van het achterstellen van kleine webshopondernemers ten opzichte van grotere klanten, zoals bol.com.

Reacties 16


Fred Schroder 15 mei, 05:01

De meeste vervoerders hebben nu last van onderbezetting omdat veel personen niet voor dat salaris hun bed uit komen en bij veel consumenten ondankbaar worden behandeld.


Tom Gerritsen 15 mei, 00:07

Postnl...amateurs!!


s s 14 mei, 19:59

Ik ben al 7 pakketjes in 2 maanden tijd kwijt bij post.nl en twee helemaal kapot dat ik het gelijk weg kon gooien zelfs ern leren brork van 119 euro, eerst krijg ik een foto in de post.nl app dat hij bezorgt wordt, nou nooit gehad dus daag 119 euro hij kwam.uit China em de verkoper zegt dat ik bij post.nl moet wezen en.post
Nl bij de verkoper pff hoofdpijn krijg ik van.post.nl


Jason Williams 14 mei, 17:18

Ik Ben werkzaam bij PostNL en het enige wat ik kan zeggen welke drukte?


M Boogers 14 mei, 12:14

PostNL is de slechtste pakketbezorger van Nederland, de app is slecht, de pakketbezorgers zijn slecht. Kortom ik koop niets meer bij webwinkels die via PostNL versturen.


Anoniem Munneke 14 mei, 11:43

Mijn product was alleen via internet te bestellen. 10 dageb geleden kreeg ik bericht dat het verstuurd was tot o heden via track en tracé nog geen melding dat het bij het sorteercentrum is. Melding gemaakt bij leverancier. Ik heb nu geen verjaardagskado voor mijn man. Mag nu ook niet even shoppen


Capitano Baffiano 14 mei, 09:22

Koopt Lokaal, Hollandse waar!


Henk Mos 14 mei, 00:55

@henk anema...jij koopt zelfs je azijn nog online zeker?


Danny Jansen 14 mei, 00:07

@henk anema. Eerlijk gezegd zou ik jou helemaal niet in mijn winkel willen hebben. Want jij bent "dat" type klant die ik het liefst richting de uitgang klap


W Postema 13 mei, 23:42

LOGXSTAR.com. Wij bieden u multi-carrier software, dus slechts 1 druk op de knop en er komt een ander verzendetiket uit uw printer. Geen bezoekjes of lange gesprekken met vertegenwoordigers, maar gewoon direct starten met sturen! Meer weten? www.logxstar.com


Tom Hees 13 mei, 19:08

Goedemiddag! Wij hebben landelijke dekking & voldoende capaciteit bij Budbee, nieuwe speler op de eCommerce markt. Bij vragen kun je me altijd even bellen op 0636204417 - https://budbee.com/nl/bedrijven/


Arie Feenstra 13 mei, 17:06

Beste Henk. A. Mogelijk zou je ook eens in de spiegel naar jezelf kunnen kijken, want als ik je rijtje klachten lees dan lees ik een stuk frustratie die mogelijk het gevolg is van je eigen korte lontje, je ongeduld en egoisme. Of je struint je verkeerde winkels af. De meeste lokale winkels doen hun stinkende best om hun klanten te bedienen maar als je iets niet in je omgeving kunt krijgen komt het misschien ook omdat je het uit puur gemakzucht er eerder ook niet kocht, retail is een kwestie van vraag en aanbod, dus als er geen vraag is..... En, misschien leg je de lat wel te hoog met je verlangens en te laag met je uitgave patroon


Jan Willem van Hussel 13 mei, 16:32

PostNL geeft natuurlijk wel voorrang aan grote spelers als Bol.com al zullen ze dit natuurlijk categorisch ontkennen. Maar dit werkt wel oneerlijke concurrentie in de hand. Kleine webshops kunnen al niet meekomen met opties als voor 23:00 besteld morgen huis. Paketten die wij op maandag verzenden (op tijd) komen regelmatig pas donderdag of vrijdag aan. Vreemd genoeg gebeurt dat Bol nooit.


Henk Anema 13 mei, 15:19

Lokaal kan ik nooit kopen wat ik zoek. De frustratie van Nee Verkoop, hufterige andere klanten ,beschamend slecht winkelpersoneel word ik bijna gedwongen online te kopen.


ikke weet het 13 mei, 14:52

GELUKKIG ZIJN ER NOG GENOEG WINKELS, EN VANDAAG GEKOCHT, IS GELIJK MEENEMEN.

BEN LOYAAL EN KOOP LOKAAL.
DAN WEET JE OOK DAT ER NIETS MET PERSOONSGEGEVENS GEDAAN WORDT, WANT VEEL MENSEN WETEN NIET DAT DIT EEN GROOT VERDIEN MODEL IS VOOR DE GROTERE WEBSHOPS.


Onno Laarman 13 mei, 14:18

Het is schrijnend maar een stuk overmacht bij de vervoerders. Wij gebruiken een fulfillment center maar ook daar komt dit voor. Zij rijden dan ook zelf naar de post sorteer centra. Het geld dus niet alleen bij kleine shops.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!