'Komst Amazon naar Nederland heeft nog weinig effect'

'Komst Amazon naar Nederland heeft nog weinig effect'

De lancering van een volwaardige webshop door Amazon heeft in Nederland nauwelijks effect gehad op de winkelvoorkeuren van consumenten. Dat blijkt uit onderzoek van marktplaatsspecialist Maze-One in samenwerking met onderzoeksbureau MeMo2.

Bol.com blijft veruit het populairst. Op grote afstand volgen de andere marktplaatsen AliExpress, Coolblue, Wish en Amazon. De naamsbekendheid en het vertrouwen dat een besteld pakketje aankomt, spelen een grote rol bij de populariteit van bol.com.

Bij de Nederlanders sprak Amazon in het eerste kwartaal nog altijd het minst aan, blijkt uit het onderzoek. Daarbij moet wel worden aangetekend dat Amazon op 10 maart pas met een volwaardige webshop begon. Managing director Tim van der Bilt van Maze-One verwacht dat de komende maanden het effect van de lancering wel zichtbaar wordt. "Dat hebben we ook in de markten om ons heen gezien. Langzaam maar zeker zal de advertising voor Amazon.nl opgeschroefd worden en zullen de prijzen naar verwachting steeds meer dalen."

Amazon is al wel Wish gepasseerd als het gaat om favoriete partij om bij te bestellen. Vooral bij de jonge doelgroep doet het bedrijf het goed.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!