Lidl wil prijsagressiever worden wegens crisis

Lidl wil prijsagressiever worden wegens crisis

Midden in de coronacrisis herstructureert Lidl zijn inkoopafdeling, meldt Lebensmittel Zeitung. De supermarktketen wil prijsagressiever worden om zich voor te bereiden op de recessie als gevolg van de pandemie.

De keten wil zich meer focussen op de digitale klantenkaart Lidl Plus en op speciale aanbiedingen. Ook vinden er verschuivingen plaats onder het personeel. De voormalige Duitse inkoopdirecteur Jan Bock krijgt nu een internationale functie bij Lidl en concentreert zich voortaan met name op de inkoop in Nederland, België, Ierland, Tsjechië en Slovakije. De nieuwe inkoopdirecteur voor Duitsland wordt Dominika Kubisch.

Inkoopdirecteur food Christoph Pohl gaat zich in toenemende mate concentreren op de (huis)merken, groente en fruit en de toevoerketen, waar het aanscherpen van de prijzen voor een groot deel plaatsvindt. Daarnaast blijft Pohl verantwoordelijk voor de Britse divisie.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!