Douglas heeft door het coronavirus een wisselende eerste helft van zijn fiscale jaar gehad. De cosmeticaketen zag in maart zijn totale verkoop met meer dan veertig procent dalen, terwijl de onlineverkoop met meer dan dertig procent toenam. 

Reden voor de dalende omzet is het sluiten van de 2400 winkels door de coronamaatregelen. Toch blijft de jaar-op-jaaromzet met 1,95 miljard euro stabiel, maar dat heeft alles te maken met de goede eerste paar maanden van het halfjaar (met onder meer kerst en oud en nieuw). 

De verkoop in de fysieke winkel daalde met 5,5 procent vergeleken met vorig jaar, maar in de webshop nam de verkoop toe met 27,2 procent naar 415 miljoen euro. In het eerste halfjaar was 21,3 procent van de totale omzet afkomstig van de onlineverkoop. In Duitsland was dit zelfs 35,3 procent. Het aangepaste ebitda is door de omzetkrimp met drie procent gedaald naar 218 miljoen euro. 

Intussen is 92 procent van alle Douglas-winkels weer geopend.