Etos verkoopt eigen merk bij bol.com

Etos gaat producten van zijn eigen merk vanaf nu ook via zusterbedrijf bol.com verkopen. Onder meer Etos-luiers, -babydoekjes, -zelftesten en -condooms zijn vanaf nu op het platform te koop. 

Met de samenwerking zegt Etos een volgende stap te zetten in zijn digitale transformatie en kan de drogisterij 'zijn waar de klant is'. "Naast Etos.nl zijn we met deze stap nog meer aanwezig in de digitale winkelstraat. Bol.com is bij uitstek de partij voor dit partnership", zegt Noor de Bruijn, verantwoordelijk voor e-commerce en marketing bij Etos. 

Door de krachten te bundelen kunnen Etos en bol.com hun klanten een breder assortiment, meer keuze en meer gemak bieden. "Etos heeft als (online) drogist veel kennis over specifieke artikelen. Wij hebben veel kennis van e-commerce", zegt Eduard Hoogenboom, director partnermanagement bij bol.com. 

Het is niet de eerste samenwerking die tussen dochterbedrijven van Ahold Delhaize plaatsvindt. Zo zijn de producten van Gall & Gall ook verkrijgbaar op ah.nl en bij bol.com, en heeft bol.com afhaalpunten in sommige winkels van Albert Heijn.

Reacties 2


Reinder Koornstra 27 mei, 11:15

Benieuwd wat de franchisenemers hiervan vinden!


Joost Berkemans 28 mei, 22:34

Franchisenemers mogen blij zijn dat ze onder de grote ahold vlag vallen, en moeten dit soort beslissingen aan Zaandam overlaten. Retail is oorlog, buiten etos is er bijna geen gezonde zelfstandige drogist over.. weet zeker dat dit de beslissingen zijn waar je op de lange termijn bestaansrecht mee heb en waar je marktaandeel kan winnen tegenover het kv. En waar ook de franchise nemer weer van profiteert

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!