Tien nieuwe RetailRookies bekend

Tien nieuwe RetailRookies bekend

De tien RetailRookies van 2020-2021 zijn bekendgemaakt. Het is de zevende keer dat RetailTrends jonge, veelbelovende retailconcepten een podium geeft.

De genomineerde concepten van dit jaar zijn: 

HelloChair
Consumenten helpen die 'op zoek zijn naar de eetkamerstoelen van nu', dat is de missie van HelloChair. Het concept komt uit de koker van Joost Wels en Jan-Noud Hutten, beiden medeoprichters van fonQ.

Joarz
Beddengoed gemaakt van een hoogwaardige stof tegen een toegankelijke prijs, zoiets bestond nog niet, zo ontdekte Jorien Huigen. Haar missie: daar verandering in brengen via haar eigen d2c-platform.

Pieter Pot
Pieter Pot is vorig jaar zomer opgericht door Martijn Bijmolt en Jouri Schoemaker, toen nog onder de naam PuurBezorgd. De online supermarkt bezorgt verpakkingsvrije producten in weckpotten en heeft daarmee intussen heel Nederland veroverd.

The Flower Family
Met bloemen de wereld beter maken, zo omschrijft The Flower Family zijn missie. En dat is nog niet alles, want als het aan oprichters Jos van Beuningen, Ilja Bakx en Laurens Mulder ligt mag ook de bloemensector zelf eens flink aangepakt worden.

L'Atelier Tailoring
"Als je uit eten gaat, kun je ergens kipsaté eten of je kunt luxe dineren bij een sterrenrestaurant. Wij zijn dat sterrenrestaurant." We hebben het over maatpakkenbedrijf L'Atelier van Pascal Ummels.

GoWheely
Het ideaalbeeld van Piet Huige, oprichter van GoWheely: een wereld waarin producten oneindig worden hergebruikt. Te beginnen met kinderwagens, die hij aanbiedt via een leaseconcept.

GeheimBiertje
De oprichters van GeheimBiertje heten - echt waar - Koen Pijnenborg en Koen Pijnenburg. Hun concept: mysteryboxes met speciaalbiertjes van lokale brouwers die online worden aangeboden.

SchoenenZaken
Fysieke multibrandretail dood? Niet volgens Joël Timmermans, Paul Vetter en Thies Nicolai. Zij begonnen drie jaar geleden met SchoenenZaken in Groningen, hebben sinds kort een tweede vestiging in Zwolle en zijn nu klaar de rest van het land te veroveren.

Whoppah
Designliefhebbers watertanden op de Nederlandse marktplaats Whoppah, het tegengeluid op de fastfurniture. Oprichters Thomas Bunnik en Evelien Remmelts bedachten het concept zowel vanwege de vraag naar tweedehands-designeritems als vanuit een duurzaamheidsperspectief.

Naduvi
Itai Gross loopt al een jaar of zeven rond in de wereld van home & living. Eén ding viel hem iedere keer weer op: het is voor merken moeilijk in te schatten hoeveel ze moeten produceren of moeten inkopen. Zijn online outletconcept Naduvi moet daar een oplossing voor bieden.

Alle concepten worden uitgebreid geïnterviewd in het septembernummer van RetailTrends. Ook krijgen de RetailRookies op 10 september tijdens het event RetailTrends Live! de kans hun concept te pitchen in het DeLaMar Theater. Een vakjury, onder voorzitterschap van hoofdsponsor ABN Amro, bepaalt vervolgens samen met het publiek wie zich een jaar lang RetailRookie of the Year mag noemen.

Tot eerdere generaties RetailRookies behoorden onder meer Hutspot, Leapp, Yoghurt Barn en Charlie Temple. Unrobe, een concept dat de mode-industrie wil verduurzamen, werd vorig jaar uitgeroepen tot RetailRookie of the Year.


Naast de pitches van de RetailRookies staan op RetailTrends Live! op 10 september sprekers als Michiel Witteveen (Blokker), Raymond Cloosterman (Rituals) en John van der Ent (Spar) op het programma. Wil je er live bij zijn in het Amsterdamse DeLaMar Theater óf digitaal meekijken, kijk dan hier voor tickets.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!