Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van The Avocado Show, Head Count en Fashwire.
The Avocado Show
Voor een groene maaltijd van The Avocado Show hoef je deze coronaperiode niet de deur uit. Via een hologram-app van het Amsterdamse concept tover je in een handomdraai een poké bowl, een salade of een pizza op tafel. De app, die gratis is, maakt gebruikt van augmented reality. Selfies kunnen via social media meteen worden gedeeld.
Head Count
Hoeveel klanten zijn er in de winkel of verlaten die juist? Geen onbelangrijke vraag in deze coronatijden waar afstand bewaren nog steeds de norm is. Met de app Head Count kan het aantal bezoekers...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van The Avocado Show, Head Count en Fashwire.
The Avocado Show
Voor een groene maaltijd van The Avocado Show hoef je deze coronaperiode niet de deur uit. Via een hologram-app van het Amsterdamse concept tover je in een handomdraai een poké bowl, een salade of een pizza op tafel. De app, die gratis is, maakt gebruikt van augmented reality. Selfies kunnen via social media meteen worden gedeeld.
Head Count
Hoeveel klanten zijn er in de winkel of verlaten die juist? Geen onbelangrijke vraag in deze coronatijden waar afstand bewaren nog steeds de norm is. Met de app Head Count kan het aantal bezoekers geteld en gereguleerd worden. Als de bezoekerslimiet is bereikt, gaat er een hoor- en voelbaar alarm af. Klanten kunnen via een groot display worden geïnformeerd. De app maakt gebruik van bluetooth en wifi, en door Apple ontwikkelde Peer-2-Peer-technologie.
Beeld: Head Count
Fashwire
Fashwire, een online marktplaats die consumenten linkt met modeontwerpers van over de hele wereld, heeft een eigen app gelanceerd: de Fashion Discovery App. Het doel van Fashwire is om de modeindustrie te democratiseren en kleinere ontwerpers en merken een platform te bieden. Consumenten krijgen via de app toegang tot meer dan 250 ontwerpers in ruim dertig landen. Ook kunnen ze foto's van hun gekochte items uploaden in de app, die van andere gebruikers bekijken, hun stem uitbrengen en hun favoriete looks en designers opslaan.