Het beste van RetailTrends: week 25

Het beste van RetailTrends: week 25

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

De comeback van Crocs: hoe de rubberen klomp weer cool werd
"Crocs heeft z'n coolfactor weer terug", aldus algemeen directeur EMEA Adrian Holloway. Met die uitspraak zit hij er niet ver naast; de rubberen schoen lijkt inderdaad een ware comeback te maken. Dit keer niet alleen aan de voeten van ziekenhuispersoneel of campinggasten, maar juist aan die van de jonge, hippe Gen-Z’ers. Hoe wist Crocs zijn imago 180 graden te draaien?

Wat is de Russische supermarkt VkusVill van plan in Nederland?
Supermarktketen VkusVill heeft voor het eerst buiten Rusland een winkel geopend. Amsterdam had onlangs de primeur. Wat is de keten van plan in Nederland?

HEMA: hoe nu verder?
"Een historische nieuwe kans." Zo noemt Marcel Boekhoorn het akkoord dat HEMA maandag sloot met zijn schuldeisers. De crediteuren strepen meer dan de helft van de schuldenlast weg in ruil voor alle aandelen van het warenhuis. Ondertussen steken burgerinitiatieven om 'HEMA in Nederlandse handen te houden' de kop op. Wat betekent dit voor de toekomst van de keten?

Hoe diersuper Jumper zonder webshop flink wil groeien
Een diersuper, met een breed assortiment tegen een scherpe prijs. Zo zet Jumper zich in de markt. En dat legt de keten geen windeieren. De omzet is met dubbele cijfers gegroeid. En groeien, dat wíl Jumper. Op diverse vlakken. Maar zonder webshop. Een gesprek met het managementteam.

Corona en retail: 'Veel wat normaal was, is veranderd'
De huidige ontwikkelingen zorgen voor kansen en bedreigingen. Een blog van Eva Rutten, docente Ondernemerschap & Retail Management aan de NHL Stenden Hogeschool.

Reacties