Uber Eats en Starbucks slaan de handen ineen. Vanaf vandaag levert de bezorgdienst de koffies van Starbucks aan huis in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht.

Met de samenwerking richt Starbucks zich met name op Nederlanders die door de coronacrisis thuis werken. Om hen van ‘hun favoriete koffie’ te kunnen voorzien heeft Starbucks verpakkingen ontwikkeld waarmee zowel warme als koude producten aan huis geleverd kunnen worden met dezelfde kwaliteit als in de winkels.

“We vinden het geweldig om de authentieke Starbucks-ervaring naar onze klanten toe te brengen”, aldus Alice Theunissen, algemeen directeur Starbucks Nederland. Uber Eats gaat ook de zoete en hartige snacks van de koffieketen bezorgen. “Het is duidelijk dat thuiswerken een blijvertje is, en we hopen dat deze samenwerking mensen een boost zal geven in deze ongekende tijden.”

De launch van Starbucks op het platform van Uber Eats start met zes winkels. Via de mobiele app van het platform kunnen klanten de voortgang en locatie van hun bestelling volgen.