Hoe blijf je als bijna 150 jaar oud cosmeticamerk fris en fruitig? Voor die vraag stond het in 1872 opgerichte Shiseido enkele jaren geleden. Het roer moest om, zoveel was duidelijk. De make-uplijn werd herzien en de focus kwam op millennials te liggen. Bij de nieuwe koers horen ook nieuwe winkels, zoals een flagshipstore in Shanghai.
In de winkel van 47 vierkante meter staan de producten van de huidverzorgingslijn Future Solution LX centraal, de eerste voor deze lijn. De winkel moet zowel charme als kracht uitstralen. Er is gekozen voor zacht licht en vloeiende vormen. De muur van de gevel is afgewerkt in pleister, met kleine onregelmatigheden.
In de salon is...
Hoe blijf je als bijna 150 jaar oud cosmeticamerk fris en fruitig? Voor die vraag stond het in 1872 opgerichte Shiseido enkele jaren geleden. Het roer moest om, zoveel was duidelijk. De make-uplijn werd herzien en de focus kwam op millennials te liggen. Bij de nieuwe koers horen ook nieuwe winkels, zoals een flagshipstore in Shanghai.
In de winkel van 47 vierkante meter staan de producten van de huidverzorgingslijn Future Solution LX centraal, de eerste voor deze lijn. De winkel moet zowel charme als kracht uitstralen. Er is gekozen voor zacht licht en vloeiende vormen. De muur van de gevel is afgewerkt in pleister, met kleine onregelmatigheden.
In de salon is gekozen voor hoogwaardige materialen die afkomstig zijn uit Japan. Bijvoorbeeld een stenen blad dat is geproduceerd in de bergen van de prefectuur Miyagi en kussens gemaakt van Nishijin, geweven stof uit Kyoto. Op diverse plaatsen is gekozen voor goudkleurige elementen.