E-bikemerk Cowboy haalt 23 miljoen op

E-bikemerk Cowboy haalt 23 miljoen op

Het Belgische e-bikemerk Cowboy heeft 23 miljoen euro groeigeld opgehaald in een financieringsronde. Twee jaar geleden harkte het bedrijf al tien miljoen binnen, voor uitbreiding buiten België. Begin dit jaar kwam er via crowdfunding nog eens 4,5 miljoen bij.

Het in 2017 opgerichte Cowboy is sinds april vorig jaar actief in Nederland. De fietsen zijn behalve in thuisland België ook verkrijgbaar in Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk en Spanje.

De nieuwe financieringsronde werd geleid door Exor Seeds, een fonds dat onder een holding van de Italiaans familie Agnelli valt. Agnelli is bekend van Fiat, Ferrari en voetbalclub Juventus. Het geld wordt onder meer gebruikt voor het aantrekken van ruim dertig medewerkers. Ook wil Cowboy de productie opschalen en de testrit- en mobiele onderhoudsnetwerken in Europa verder uitbreiden.

Cowboy geldt als een concurrent van het Nederlandse VanMoof, dat onlangs 12,5 miljoen euro groeigeld ophaalde. De derde generatie van hun e-bike, die vorige maand werd onthuld, kost 2290 euro. 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends