Mango deelt online-omzet met franchisers

Modeketen Mango gaat een deel van de omzet die door e-commerce wordt behaald delen met franchisers. In eerste instantie gebeurt dit in Nederland, Spanje en Frankrijk, landen waar Mango veel franchisers heeft.

Het initiatief geldt met terugwerkende kracht tot 1 januari van dit jaar. De online-omzet wordt met de franchisers, achttien in Nederland, gedeeld op basis van de verkopen binnen hun afzetgebied. 

Directeur expansie en franchising Daniel Lopez noemt de stap 'eerlijk'. "Want de fysieke winkels zijn onmiskenbaar verantwoordelijk voor de aanzienlijke groei van de online-business. Veel van de transacties die bij onze e-commerce terechtkomen, komen voort uit het bezoek van onze klanten aan onze fysieke winkels." Bovendien kan er volgens hem zo nauwer worden samengewerkt met de franchisers en kunnen in-store omnichannnelinitiatieven, zoals click&collect, sneller worden ingevoerd en worden ontwikkeld.

De onlineverkopen bij Mango stegen vorig jaar met 26,7 procent tot 564 miljoen euro, goed voor bijna een kwart van de omzet. Door de coronacrisis is e-commerce nog populairder geworden.

Reacties 1


c.t. de koning 27 jul, 13:44

Zoals het hoort, clicks en bricks voor de franchisers een lagere voorraad en een veel groter aanbod, niet meer elke maat op voorraad, maar de klant kan het wel zien voelen ruiken en beleven
Zo overleeft de detailhandel

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!