Hier maakt Gucci kennis met de Japanse urban culture

Hier maakt Gucci kennis met de Japanse urban culture

Het is de nieuwste fashion-hub in de Japanse hoofdstad Tokio: Miyashita Park. Een hypermodern winkelcentrum met onder meer sportfaciliteiten, restaurants en een grote, weelderige daktuin. Ook luxemerk Gucci maakt sinds kort deel uit van de Japanse hotspot, met deze bijzondere boetiek. 

De boetiek van Gucci neemt iets meer dan vijfhonderd vierkante meter van Miyashita Park in beslag, dat in totaal pakweg 46 duizend vierkante meter beslaat en ruimte biedt aan negentig unieke winkels. Om op te vallen tussen de andere luxewinkels heeft Gucci voor een eyecatching interieur gekozen, bedacht door creatief directeur Alessandro Michele. De boetiek heeft een klassieke, eiken visgraatvloer, waar op sommige plekken witte geometrische vormen op zijn geschilderd. 

Het is de nieuwste fashion-hub in de Japanse hoofdstad Tokio: Miyashita Park. Een hypermodern winkelcentrum met onder meer sportfaciliteiten, restaurants en een grote, weelderige daktuin. Ook luxemerk Gucci maakt sinds kort deel uit van de Japanse hotspot, met deze bijzondere boetiek. 

De boetiek van Gucci neemt iets meer dan vijfhonderd vierkante meter van Miyashita Park in beslag, dat in totaal pakweg 46 duizend vierkante meter beslaat en ruimte biedt aan negentig unieke winkels. Om op te vallen tussen de andere luxewinkels heeft Gucci voor een eyecatching interieur gekozen, bedacht door creatief directeur Alessandro Michele. De boetiek heeft een klassieke, eiken visgraatvloer, waar op sommige plekken witte geometrische vormen op zijn geschilderd. 

In de winkel komen verschillende materialen, stijlen en kleuren samen: van roze en petrol fluweel tot staalblauwe en saliekleurige muren. De zachte stoelen, ronde tafeltjes en oriëntaalse kleden zijn op maat gemaakt voor deze boetiek en zorgen voor een huiselijke sfeer. In de winkel vind je de ready-to-wear dames- en herencollectie van het van oorsprong Italiaanse modehuis, maar ook de tassen, koffers, kleine lederwaren, schoenen, juwelen, horloges, brillen en parfums van het merk.

Gucci sloeg voor deze winkel de handen ineen met het Japanse urban culture mediaplatform Tokion. Tokions grafisch ontwerper Tadanori Yokoo en illustrator Shohei Otomo leverden kunstwerken speciaal voor het luxemerk, waaronder de kleurrijke raamschermen die voorzien zijn van Gucci’s kenmerkende patroon in lichtroze en geel. De schermen blijven voor onbepaalde tijd hangen achter de grote glazen ruiten van de boetiek. Ook zijn de Gucci-tekeningen van Otomo binnenin de winkel te bewonderen.

Illustratie: Tadanori Yokoo

Nieuwe winkel of niet, de cijfers van Gucci’s moederbedrijf Kering liegen er niet om. De omzet van het Franse concern, tevens eigenaar van merken als Yves Saint Laurent en Balenciaga, kelderde in het tweede kwartaal van dit jaar met maar liefst 43,5 procent. De winkelsluitingen en reisbeperkingen als gevolg van de coronamaatregelen liggen ten grondslag aan de forse daling. Desondanks boekte het Franse bedrijf winst; onder de streep bleef er 272,6 miljoen euro over. Inmiddels zouden de verkopen in Azië weer aantrekken. 

Miyashita Park

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!