De plannen van terStal om over de grens te gaan, staan op een laag pitje. Directeur Niek Gloudemans gaf eerder nog aan te willen uitbreiden naar België en Luxemburg. "Die ambitie is een stukje minder nu", vertelt hij in de RetailTrends Podcast.
"Ik denk dat we ons eerst even goed moeten concentreren op Nederland", aldus Gloudemans. Wel is de modeketen van plan om via online platforms te kijken of de kleding in het buitenland aanslaat. Daarnaast ziet de directeur nog steeds ruimte voor driehonderd kledingwinkels in Nederland.
Gloudemans is sinds twintig jaar eigenaar van terStal Familiemode, dat op dit moment 220 winkels heeft. Vóór de coronacrisis groeide de keten naar eigen zeggen met tien procent, maar – hoewel de meeste winkels open bleven – zag ook terStal het aantal klanten door de virusuitbraak teruglopen. Inmiddels is er volgens de directeur herstel zichtbaar. "In juli denken we zelfs een plusje te gaan maken op vorig jaar."
Benieuwd naar de retaillessen van Niek Gloudemans? Beluister hier de podcast.
Reacties 0