Appdate: Deze jas geeft je een knuffel

Appdate: Deze jas geeft je een knuffel

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van H&M, Carrefour en Lidl.

H&M
De social distancingmaatregelen die in het leven zijn geroepen door het coronavirus zorgen ervoor dat we al bijna een halfjaar op afstand blijven van onze geliefden. Dat zette H&M aan het denken. De innovatietak van het kledingmerk, H&M Lab - gevestigd in Berlijn -, ontwierp daarom een speciale spijkerjas. De jas is voorzien van sensoren in de schouders die ervoor zorgen dat de drager van de jas het gevoel heeft een knuffel te krijgen. De sensoren kunnen met een speciale registratiecode in de app geactiveerd worden. Het is dus slechts een kwestie van de code doorsturen naar geliefde vrienden of familie. Zij kunnen dan de sensoren activeren via de app, die met Bluetooth in verbinding staat met de jas.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van H&M, Carrefour en Lidl.

H&M
De social distancingmaatregelen die in het leven zijn geroepen door het coronavirus zorgen ervoor dat we al bijna een halfjaar op afstand blijven van onze geliefden. Dat zette H&M aan het denken. De innovatietak van het kledingmerk, H&M Lab - gevestigd in Berlijn -, ontwierp daarom een speciale spijkerjas. De jas is voorzien van sensoren in de schouders die ervoor zorgen dat de drager van de jas het gevoel heeft een knuffel te krijgen. De sensoren kunnen met een speciale registratiecode in de app geactiveerd worden. Het is dus slechts een kwestie van de code doorsturen naar geliefde vrienden of familie. Zij kunnen dan de sensoren activeren via de app, die met Bluetooth in verbinding staat met de jas.

Carrefour
Belgische klanten van de supermarkt Carrefour kunnen nu ook hun klantenkaart in hun telefoon bewaren. De Bonus Card kan toegevoegd worden aan de Wallet bij Android- en iPhone-toestellen. Op die manier hoopt de supermarkt ook extra gemak te bieden aan klanten die de app van Carrefour niet gebruiken, maar wel over een Bonus Card beschikken. 

Lidl
Discountsupermarkt Lidl heeft zijn loyaliteitesprogramma Lidl Plus nu ook in Groot-Brittannië gelanceerd. Het klantenprogramma is onder meer goed voor het sparen van kortingen en wekelijkse aanbiedingen die je terugvindt in de app. In Nederland is Lidl Plus al zo'n tien maanden actief. Duitsland had vorig jaar de primeur. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!