Douglas verliest omzet, maar groeit online met 40 procent

Douglas verliest omzet, maar groeit online met 40 procent

De omzet van Douglas is in de eerste negen maanden van zijn fiscale jaar met 7,5 procent gedaald door de coronacrisis. Desondanks nam de onlineverkoop met veertig procent toe, in totaal goed voor 640 miljoen euro. 

De internetverkopen van de cosmeticaketen groeiden in het derde kwartaal met maar liefst zeventig procent en zijn inmiddels goed voor 25,6 procent van de totale omzet. In de fysieke winkels daalden de verkopen met 17,2 procent en het aangepaste ebitda is door de omzetkrimp met 10,6 procent gedaald naar 264 miljoen euro. Sinds juni is er ook in de fysieke winkels sprake van herstel en zijn de verkopen terug op het niveau van een jaar eerder, aldus Douglas. Onder de streep noteert het van oorsprong Duitse bedrijf een nettowinst van 3,9 miljoen euro over de eerste negen maanden van zijn fiscale jaar.

"We hebben ons in een vroeg stadium op e-commerce gericht, als onderdeel van onze #FORWARDBEAUTY-strategie. Samen met ons aanpassingsvermogen en discipline wisten we Douglas veilig door de coronacrisis te navigeren", aldus ceo Tina Müller. Inmiddels zijn de 2400 winkels van Douglas in Europa weer geopend.

Reacties 3


Machiel R 13 aug, 12:48

Oeiii, dat is wel erg weinig onder de streep na 9 maanden. De laatste 3 maanden van het boekjaar zijn nou niet bepaald de beste omzetmaanden.


Barry Valk 13 aug, 14:05

December lijkt mij anders de beste maand om parfum te verkopen.


Machiel R 14 aug, 12:25

Klopt, maar gebroken boekjaar loopt van oktober t/m september Barry.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!