Instagram rolt QR-code voor shoppers uit

Instagram rolt QR-code voor shoppers uit

Instagram lanceert binnenkort een nieuwe functie met QR-code, waardoor consumenten direct online in contact kunnen komen met retailers.

Door de nieuwe QR-codes te scannen met je camera kun je direct naar een Instagram-profiel gaan zonder eerst de app te hoeven openen. Retailers kunnen de codes op verschillende plekken in hun winkel aanbrengen en hun fysieke winkel zo verbinden met het socialmediakanaal. "Dit stelt fysieke winkels in staat om de in-store ervaring naadloos naar een online-ervaring om te zetten", aldus Instagram. De functie is vorig jaar al gelanceerd in Japan en wordt nu naar de rest van de wereld uitgerold. 

Instagram, dat naar aanleiding van de pandemie al meerdere nieuwe functies voor winkeliers introduceerde, is niet het eerste sociale platform dat gebruikmaakt van QR-codes. Ook WhatsApp, Messenger en Snapchat lanceerden vergelijkbare functies.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!