Gerechtshof doet uitspraak in zaak tussen Grolsch en Lidl

Gerechtshof doet uitspraak in zaak tussen Grolsch en Lidl

Het gerechtshof in Den Haag doet 8 september uitspraak in het hoger beroep dat loopt tussen bierbrouwer Grolsch en supermarktketen Lidl. Grolsch wil dat Lidl zijn bier geen Kordaat meer noemt, omdat de supermarkt daarmee inbreuk zou maken op de merkrechten van Grolsch. 

Grolsch denkt dat de klant zijn Kornuit-bier verwart met het Kordaat-bier van Lidl. De Twentse bierbrouwer heeft daarom al meerdere rechtszaken tegen de Duitse supermarkt aangespannen, die de bierbrouwer telkens verloor. 

De belangen voor beide partijen zijn groot. Kornuit is goed voor een omzet van vijftig miljoen euro per jaar. Daartegenover staat het Kordaat-biertje, dat inmiddels op plek zeven van de Nederlandse bierlijst staat. 

Reacties 8


Wilma Smeink 27 aug, 10:16

Zeikers haal je bier die je drinkt er is wel verschil tussen die twee bieren hoor naam en zo


Theo Thomassen 26 aug, 16:13

Lidl heeft de naam Kordaat niet voor niets gekozen. Het maakt daarmee misbruik van de bekendheid van Kornuit. Dit soort zaken zie je vaker. Niet alleen bij de naam van een artikel, maar ook bij het ontwerp van verpakkingen. Weet nog dat ik voor een rookworst naar de super ging en pas weer thuis er achter kwam dat ik een goedkoop huismerk had gepakt in plaats van het gewenste.


Marcel Snijders 26 aug, 00:41

Ik vind de Lidl een prima supermarkt , Kornuit van Grolsch staat voor kwaliteit ! De lidl staat voor goedkoop en een ander soort kwaliteit , en dat is nu precies wat de Lidl doet .....meevaren op het succes van andere in een soort gekopieerde vorm ! Grolsch maak je niet druk jullie kwaliteit ligt vele malen hoger , echte kenners weten en proeven dit .
Ik heb jaren in Breda een Horeca bedrijf gehad waar de meest mooie bieren voorbij kwamen , dan leer je echt het verschil te waarderen ! Maar het gaat hier zeker over het principe.....


Trix Chevallier 25 aug, 20:51

Ik snap Grolsch heel goed. Ik moet altijd even zoeken welke naam bij welk bedrijf hoort.
Met bijv. Duvel en Kanon heb ik daar geen last van.
Lidl maakt echt wel misbruik van het imago van Grolsch.


Koos Grandioos 25 aug, 20:25

Men is toch man's genoeg om het verschil in de namen te kunnen herkennen?


Duncan Steijn 25 aug, 19:57

Beste Grolsch, stop gewoon hiermee. Kordaat is niet te zuipen en Kornuit is top. Ik als Grolsch drinker weet jullie echt will te vinden en dat is niet bij de Lidl


Henk Hartig 25 aug, 18:42

Tja, de Duitsers werken agressief, dat is bekend bij de ALDI en de Lidl... Duitse Discounter, 's werken anders dan BV AH of Dirk vd Broek....


Anton de Vries 25 aug, 18:38

Toch duidelijk andere namen, Lidl verkoopt geen grolsch, dat weten de klanten heus wel

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!