'Prijsverschil tussen huismerk en A-merk steeds groter'

'Prijsverschil tussen huismerk en A-merk steeds groter'

Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken in de supermarkt wordt steeds groter. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond

Huismerkproducten zijn nu gemiddeld 45 procent goedkoper dan A-merkproducten, met uitschieters tot bijna tachtig procent. In 2014 was het verschil gemiddeld 24 procent. Het prijsverschil is het grootst (48 procent) bij de supermarkten Deen, Deka, Dirk en Vomar. Ook discounters Aldi en Lidl, die steeds meer A-merken verkopen, zijn meegenomen in het onderzoek. 

Volgens de Consumentenbond groeit het prijsverschil elk jaar met zo’n vijf procent, mede doordat bij sommige supermarkten het huismerk langzaam samensmelt met het budgetmerk. Dat is met name bij Albert Heijn en Jumbo het geval. Daarnaast zijn A-merken vorig jaar gemiddeld duurder geworden. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!