John Lewis rolt virtuele wachtrij uit

John Lewis rolt virtuele wachtrij uit

De Britse warenhuisketen John Lewis heeft een virtuele wachtrij gelanceerd. Zo kunnen bezoekers ‘vanuit de veiligheid van hun auto’ wachten tot ze aan de beurt zijn, aldus de retailer.

Met de virtuele wachtrij wil John Lewis fysieke wachtrijen, en daarmee mogelijke verspreiding van het coronavirus, voorkomen. De retailer sloeg de handen ineen met techbedrijf Qudini voor de eerste pilot, die nu van start is en een maand duurt. 

Wanneer er een fysieke wachtrij ontstaat voor een van de drie deelnemende warenhuizen, ontvangen klanten een QR-code waarmee ze kunnen aansluiten in de virtuele wachtrij. Ook kunnen ze een tijdslot reserveren om naar binnen te gaan. Via de Qudini-app kan het personeel bijhouden hoeveel klanten er op dat moment in de warenhuizen zijn, om te voorkomen dat het te druk wordt. 
 

Reacties 1


Theo Terdu 27 aug, 16:10

Zeer slim bedacht en een belangrijke USP voor de bedrijven die dit gaan gebruiken.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!