Zeemans eerste eau de parfum 'Lucht' is binnen één dag uitverkocht, zowel online als in de winkels. Het geurtje, dat oorspronkelijk vijf euro kostte, wordt op Marktplaats aangeboden voor bedragen die oplopen tot vier tientjes.
De textielketen waarschuwt klanten niet in te gaan op de hoge prijzen. “Het is juist onze bedoeling een topgeur voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden”, aldus marketingmanager Caroline van Turennout. “We zorgen ervoor dat we zo snel mogelijk weer nieuwe voorraad hebben, zodat zoveel mogelijk mensen plezier kunnen hebben van Lucht.”
De campagne loopt niet alleen in Nederland, maar ook in België, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Vooral in België wordt 'Lucht' goed ontvangen, stelt Zeeman. Het bedrijf wilde mensen naar eigen zeggen de ogen openen en laten zien dat het ‘wél mogelijk is om verantwoorde kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs te maken’. Zo maakte het bedrijf de eau de parfum, net als duurdere parfummerken, op basis van twintig procent parfumolie.
Roos Loonen. 5 sep, 15:39
Ida an Etten 1 sep, 14:58
Reinder Koornstra 1 sep, 13:09
Jan Janssen 1 sep, 12:44