Karma Shoarma wil dit najaar de Duitse grens over. Dat vertelt directeur Pascal Labrie aan RetailTrends. Ook Engeland, Scandinavië en Amerika staan op het lijstje van het plantaardige shoarmamerk. "Maar dat is niet dit jaar, eerder over een jaar of vijf."
Duitsland is volgens Labrie een logische eerste stap, want 'daar wordt veel kebab gegeten'. Door snel te expanderen hoopt de startup zoveel mogelijk mensen te inspireren om plantaardige shoarma te eten.
De expansie financieert Karma Shoarma door middel van een investeringsmaatschappij. Karma Shoarma geeft nu aandelen uit voor geld. "We hebben naar een investeringsmaatschappij gezocht die actief meedenkt en niet alleen saai geld oplevert. Anders hadden we net zo goed naar een bank kunnen stappen", aldus Labrie.
Karma Shoarma maakt shoarma van knolselderij. Het concept is twee jaar geleden bedacht voor het Lowlands-festival, waarvoor Labrie de vraag kreeg een duurzame nachtsnack te ontwikkelen. "Als je iets kan maken dat de grootste groep eters - vleeseters - kan inspireren vaker plantaardig te eten, dan is het helemaal duurzaam", stelt de mede-oprichter. Lees op RetailTrends het complete interview met het duurzame shoarmamerk.
Reacties 0