Amsterdenim heeft Douwe Bob mede-eigenaar gemaakt. De zanger was tot nu toe alleen het gezicht van het Amsterdamse kledingmerk.
“De stap is geïnspireerd door de samenwerking van Pharrell Williams en G-Star”, vertelt oprichter Ewout Key Rameijer tegen FashionUnited. Voor hoeveel procent de zanger eigenaar is geworden van het bedrijf wordt niet bekendgemaakt.
Volgens Rameijer hebben Douwe Bob en Amsterdenim veel met elkaar gemeen. “Douwe is rebels en heeft ook die band met Amsterdam. Ook heeft hij mooie blauwe ogen, de kleur van denim, en dat is als denimmerk ook weer mooi meegenomen.” In de zomer van 2021 lanceert het merk een volledige collectie die in samenwerking met de nieuwe mede-eigenaar is ontworpen.
Amsterdenim is opgericht in 2014 en gebruikt de stad Amsterdam als inspiratiebron en leidraad voor zijn ruige en rauwe spijkerbroeken. RetailTrends sprak Rameijer eerder over zijn ambities met het merk. Lees hier het complete interview.
Reacties 0