Vrijbuiter rekent op zwarte cijfers

Vrijbuiter rekent op zwarte cijfers

Vakantiewinkelketen Vrijbuiter denkt dit jaar voor het eerst sinds jaren met winst af te sluiten. Vorig jaar zat de retailer nog net onder break-even. “Maar met de huidige groei moeten we dit jaar zeker winstgevend kunnen afsluiten”, aldus ceo Paul Tijsen tegenover RetailTrends.

De coronacrisis bezorgde Vrijbuiter slechte cijfers in maart en april, maar in mei was het omzetniveau al weer gelijk aan dat van vorig jaar. “En in juli en augustus was het ongelofelijk druk”, zegt Tijsen. Daarnaast is de webwinkel goed voor drieënhalf keer zoveel omzet als een jaar geleden. Cumulatief zit Vrijbuiter nu zo’n twintig procent boven het omzetniveau van vorig jaar.

Vrijbuiter heeft momenteel vier winkels. Voorzichtig kijkt Tijsen al naar uitbreiding. “In de Randstad is onze dekking goed, maar in het midden van het land is nog wel ruimte.” Hij verwacht op termijn nog twee nieuwe filialen te kunnen openen.

Vrijbuiter ging eind 2018 failliet en maakte een doorstart onder branchegenoot Vervat. Naast het inkrimpen van het hoofdkantoor ontdekte Tijsen dat veel winst te behalen was door een nieuwe generatie aan te spreken. De afgelopen 35 jaar was Vrijbuiter te veel meegegroeid met zijn oude klanten, zag de ceo. “Het is een hele trouwe klant die vaak terugkomt, maar op een gegeven moment alles wel heeft gekocht.”

Lees het volledige interview met Vrijbuiter op RetailTrends.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!