Doordat Action het simpel en overzichtelijk houdt, is het in staat om snel te groeien. "Wij hebben als concern maar één merk en vooral: maar één formule. Daardoor kun je meer snelheid maken", vertelt ceo Sander van der Laan in het septembernummer van RetailTrends.
Voor elke nieuwe vestiging hanteert de discounter hetzelfde design en assortiment en zelfs het aantal vierkante meters komt redelijk overeen. "Door het simpel te houden kun je snel beslissingen maken", aldus Van der Laan. Door die eenvoud is het bedrijf in staat om elke twee weken besluiten te nemen over bijna dertig nieuwe locaties.
Wel stelt Van der Laan dat je moet werken aan het behoud van de bedrijfscultuur, al helemaal als het bedrijf groter wordt. "Wij houden het overzichtelijk en dit is een cruciale taak voor een ceo: dat dat zo blijft."
Action maakte enkele weken geleden bekend zijn eerste winkel in Tsjechië te openen. Volgend jaar wil de discounter naar Italië en de retailer is al actief in Nederland, België , Luxemburg, Duitsland, Franrkijk, Oostenrijk en Polen. Lees in de nieuwste RetailTrends meer over de retaillessen van Van der Laan.
Marisja Cichy 11 sep, 23:22